כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבטיח חבילת סיוע

ראש הממשלה החדש ביקר את זלנסקי בקייב

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק התחייב לסיוע של 50 מיליון ליש"ט לאוקראינה. סונאק פגש בשבת את הנשיא זלנסקי בביקורו הראשון בקייב מאז שהפך לראש הממשלה. בריטניה תגדיל את האימונים לכוחות אוקראינים שמתאמנים בבריטניה

ראש הממשלה החדש ביקר את זלנסקי בקייב
ראש ממשלת בריטניה עם הנשיא זלנסקי בקייב צילום: לשכת נשיא אוקראינה

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ביקר בשבת את נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בקייב כשהוא מתחייב לסיוע של 50 מיליון ליש"ט. סונאק אמר שבריטניה תמשיך לעמוד לצד אוקראינה. "מאז הימים הראשונים של המלחמה, אוקראינה ובריטניה היו בעלות הברית החזקות ביותר", אמר זלנסקי לאחר הפגישה. חבילת הסיוע נועדה להתמודד עם התקפות אוויריות רוסיות.

הסיוע הביטחוני של 50 מיליון ליש"ט כולל 125 תותחים נגד מטוסים וטכנולוגיה למניעת מל"טים שסופקו על ידי איראן, כולל עשרות מכ"מים ויכולת לוחמה אלקטרונית נגד מל"טים.

ראש הממשלה סונאק הודיע ​​גם כי בריטניה תגדיל את האימונים לכוחות המזוינים של אוקראינה שמתאמנים בבריטניה, ותשלח לאזור חובשים ומהנדסים מומחים של הצבא כדי לתת תמיכה מיוחדת.

בנוסף הניח האורח פרחים לזכרם של הרוגי המלחמה והדליק נר באנדרטה לזכר קורבנות אוקראינים משנות ה-30, ופגש כבאים בתחנת כיבוי אש.

ראש הממשלה אמר: "אני גאה באיך שבריטניה עמדה לצד אוקראינה מההתחלה. ואני כאן היום כדי לומר שבריטניה ובעלות בריתנו ימשיכו לעמוד לצד אוקראינה, כשהיא נלחמת לסיים את המלחמה הברברית הזו ולהציל אותת ולהביא שלום צודק".

"בעוד הכוחות המזוינים של אוקראינה מצליחים להדוף את הכוחות הרוסיים על הקרקע, אזרחים מופגזים באכזריות מהאוויר. אנחנו מספקים היום הגנה אווירית חדשה, כולל תותחים נגד מטוסים, מכ"ם וציוד נגד מל"טים, ומגבירים את התמיכה ההומניטרית. לקראת החורף הקר והקשה שלפנינו".

הוא הוסיף כי זה "כבוד להיות בבירת אוקראינה ולקבל את ההזדמנות לפגוש אנשים שמשלמים מחיר כה גבוה, כדי להגן על עקרונות הריבונות והדמוקרטיה".

רישי סונאק ראש ממשלת בריטניה ולדימיר זלנסקי קייב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד