י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הסתערות מיליציית המתנחלים"

על רקע העימותים בחברון: חמאס ואבו מאזן מתסיסים

משרד החוץ ברמאללה וארגון חמאס מתייחסים לעימותים במהלך השבת בחברון. ומכנים את המעשה כ"הסתערות מיליציית המתנחלים בפיקוד חה"כ הקיצוני איתמר בן גביר על חברון" ואת "התנפלותם הפושעת על תושבים, בתים ובתי עסק וקריאת סיסמאות גזעניות נגד פלסטינים וערבים"

על רקע העימותים בחברון: חמאס ואבו מאזן מתסיסים
שבת חיי שרה בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

חמאס מעביר מסר מחזק לתושבי חברון על רקע העימותים שהתרחשו בה במהלך שבת "חיי שרה" המסורתית שבה השתתפו כ-27 אלף יהודים, עימותים שבהם נטלו חלק קומץ קטן ושולי מבין הבאים לשהות סמוך לעיר האבות בשבת שבה קראנו על פטירתה של חיי שרה וקבורתה במערת המכפלה.

בהודעה מטעם חמאס שפורסמה מברך ארגון הטרור את "המורדים מקרב בני עמנו אשר לאורך היום גוננו על התנכלויות המתנחלים ותהלוכותיהם הפרובוקטיביות, בחסות כוחות הכיבוש". בהודעה חמאס מצהיר כי הוא עומד לימינם של תושבי חברון ושל בעלי הבתים שהותקפו, וכן הפצועים והעצורים, "אשר התמודדו מול מעשי הבריונות של המתנחלים". ארגון הטרור אף מבטיח: "אנו ערוכים להגנה על אדמותינו ולהקריב למענן ככל אשר יידרש".

גם משרד החוץ ברמאללה גינה את מה שהוא מכנה "הסתערות מיליציית המתנחלים בפיקוד חה"כ הקיצוני איתמר בן גביר על העיר העתיקה של חברון" ואת "התנפלותם הפושעת על תושבים, בתים ובתי עסק וקריאת סיסמאות גזעניות נגד פלסטינים וערבים".

בהודעה מטעמו, מטיל המשרד על ישראל "את האחריות המלאה לפשעים הללו" וכן קורא לקהיליה הבינלאומית ולממשל ביידן "לגנות את ההתנכלויות לפלסטינים ולנקוט בצעדים הדרושים כדי שמקרים מעין-אלה לא יישנו בעתיד".

 

שבת חיי שרה חברון עימותים בחברון חמאס פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד