י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
והאם מתחרטים על הבחירה

הסקר בדק: מי עדיף סמוטריץ' או דרעי

סקר שנערך בסוף השבוע ברקע הפלונטר הפוליטי שמעכב את השבעת ממשלת נתניהו השישית, נבדק מה דעת הקהל על מינוי דרעי לשר אוצר או סמוטריץ והאם האחרון מתאים לכהן כשר ביטחון | בנוסף, האם הציבור מתחרט על תוצאות הבחירות והיה מצביע אחרת כיום

הסקר בדק: מי עדיף סמוטריץ' או דרעי
נתניהו עם דרעי וסמוטריץ' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

התיקים עדיין לא חולקו ויתכן כי השבוע תחול פריצת דרך במו"מ הקואליציוני. בינתיים אנו שומעים על דרישות לתיקים מסוימים. ב'חדשות 12' פורסם סקר שבדק מה הציבור חושב על האפשרות שיו"ר ש"ס אריה מכלוף דרעי ימונה לתפקיד שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל יואל סמוטריץ' ימונה לתפקיד שר הביטחון?

ובכן לפי הסקר, מרבית הציבור חושבים ששני המינויים שתוקעים את המו"מ הקואליציוני ומעכבים את השבת הממשלה - אינם ראויים. 

באשר לשאלה האם ראוי שאריה דרעי, מי שהורשע רק לפני כחצי שנה בעבירות מס, יכהן כשר האוצר: 71% ממשתפי הסקר השיבו שהוא לא ראוי ורק 18% השיבו שדרעי ראוי לתפקיד. 11% השיבו "לא יודע". גם בגוש תומכי נתניהו כמעט חצי - 48% - חושבים שמינוי דרעי לאוצר אינו ראוי, לעומת 34% שכן. 

אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

עם זאת רוב החושבים שדרעי אינו ראוי לתפקיד שר האוצר מעדיפים אותו בתפקיד על פני בצלאל סמוטריץ'. אולם הרוב סבור ששניהם לא מתאימים לתפקיד המשפיע שגדול עליהם וכי עדיף מועמד אחר. ובאשר לשאלה מי מתאים יותר לתפקיד שר האוצר: דרעי זוכה ל-16% תמיכה, לעומת סמוטריץ' שמסתפק ב-13% אולם רוב הציבור - 56% מעדיף מועמד אחר. 

ומה לגבי שר הביטחון?

65% ממשתפי סקר 'חדשות 12' סבורים שבצלאל סמוטריץ' אינו האיש המתאים לתפקיד שר הביטחון ורק 21% חושבים שהוא מתאים, 14% השיבו "לא יודע". גם בגוש תומכי נתניהו הרוב חושבים שסמוטריץ' לא ראוי לביטחון - 44% מתנגדים לעומת 40% תומכים - פער לא גדול בכלל. 

בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

שאלה נוספת שנשאלו משתתפי הסקר, האם היו משנים את הצבעתם למרות תוצאות הבחירות: 81% השיבו שלא, 11% השיבו שהיו מצביעים למפלגה אחרת באותו הגוש, ורק אחוז אחד מהנשאלים השיבו כי היו מצביעים למפלגה מגוש האופוזיציה הבאה. מקרב גוש השינוי רק 14% היו מצביעים למפלגה אחרת באותו גוש, בעוד בגוש נתניהו רק 8% היו מצביעים למפלגה אחרת בגוש.   

לפי הסקר שפורסם בתכנית 'אולפן שישי' ב'חדשות 12': 43% חושבים שהממשלה החדשה תטפל טוב יותר בטרור. 

בצלאל סמוטריץ סקר דעת קהל שר האוצר שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד