י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כבר לא 'משמחים' • הוארך מעצרו של יו"ר הארגון

הוארך בשנית מעצרו של יו"ר ארגון 'משמחים' • החשד: גבה כספים עבור הפקת אירועים, לא העביר אותם ליעדם - ונעלם

צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי
צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי



עוקץ החתונות הגדול: אליאב יוסף מזרחי, מי שעמד בראש ארגון 'משמחים', הובא היום (ה) בשנית לבית המשפט, ומעצרו הוארך בארבעה ימים.

השבוע, ביום ראשון בשעות הצהרים, הוא נעצר, לאחר שהוגשו נגדו לא פחות מ-25 תלונות, וביום שלישי בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו עד היום.

נציג המשטרה רס"ב מיכאל גולדשמידט אמר כי החקירה התחילה לפני כשבוע, "יש מבול של תלונות, תוך שבוע 42 תלונות, ולפי חומר החקירה יהיו תלונות נוספות"

"החשוד טען בחקירתו טענות שנבדקו בשל חומרתן, נכון לרגע זה לא נמצאו שטענותיו מוצדקות. המשטרה דרשה להאריך את מעצרו בעוד חמישה ימים, בעילה של שיבוש הליכי חקירה והימלטות".

לדברי עו"ד עמית רונן פרקליטו של החשוד, רובה ועיקרה של החקירה כבר בוצעה, ובעקבות כך ביקש לשחררו לחלופת מעצר.

לגבי טענת המשטרה כי החשוד כבר נעלם למספר ימים ועל כך יש עילת בריחה, השיב כי החשוד נמלט מפחד נושיו.

עוד בנושא:
עוקץ החתונות: הוארך מעצר יו"ר 'המשמחים'

סגן נשיא בית המשפט, גד ארנברג, אמר כי "כפי שציינה כבר השופטת פיינשטיין, אין ספק שקיים חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו. חשד זה קיבל חיזוק בפעולות החקירות הנוספות שבוצעו שהיה בהן כדי לסתור את טענתו של המשיב לפיה, כל העניין נגרם כתוצאה מכך שהוא נסחט ואויים ע"י עבריינים. מדובר בכמה סוגים של תלונות, כאשר רובן של אנשים שביקשו לקיים באמצעות אנשים את שמחתם וכספם אבד ללא קיום המשחה וחלקם טענות אחרות, שאף להן נמצאו תימוכים בחומר החקירה".

"מאז המעצר הקודם בוצעו פעולות חקירה רבות, ולמעשה בוצעו כבר כמעט כל הפעולות שכב' השופטת פיינשטיין ציינה בהחלטתה. חרף האמור, ישנן פעולות נוספות שיש לבצע ואשר המשיב עדיין יכול לשבשם אם ישוחרר".

"לאור כל האמור, לא ניתן להסתפק בשלב זה בחלופת מעצר, לפיכך אני מורה על מעצרו של המשיב עד ליום 20/10/2013 בשעה 10:00".

העוקץ: 8 מיליון שקל

עשרות משפחות, בעלי עסקים ואולמות נעקצו על ידי אליאב יוסף מזרחי, מי שעמד בראש ארגון 'משמחים'.

רס"ב שמידט, נציג המשטרה, אמר כי החשוד היה מארגן חתונות במחיר זול יחסית, הוא היה חותם על הסכמים וקובע תאריך ומקום לחתונה, תמורתם קיבל מקדמה מבעלי השמחה. החל מלפני שבוע, החשוד נעלם, ועל דלת משרדו נרשם כי בשל בעיות כספיות לא ניתן לבצע את החתונות המובטחות.

"התברר", כך נציג המשטרה, "שכספים שהוא קיבל מהתובע, לא הגיעו לאולמי השמחות, ולפי ההסכמים היו אמורים להתקיים חתונות והשיקים נפדו. החשוד חתם הסכם עם המזמין, ששילם לו עבור החתונות, והתברר שבעלי המקום בו הייתה אמורה להיערך החתונה, בכלל לא ידעו על ההסכם".

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי החובות הכוללים של משמחים הם בסכום של יותר מ-8 מיליון שקל. בהם סכומים נכבדים לבעלי אולמות, למס הכנסה ולספקי בשר.

לפי המידע, מדובר על לא פחות מ-62 חתונות ואירועים שהפסידו את כספם. בהם גם בני הזוג הרב משה ויהודית יוסף שהיו אמורים לחתן את בתם בבנייני האומה ביום חמישי שעבר. החתונה נדחתה בסופו של דבר בגלל פטירתו של הסבא, אולם ההפסד כבר נגרם. גם חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס, שלומי אטיאס, נמצא בין הנפגעים.

גם אולמות אירועים שעבדו עם 'משמחים' ספגו מכה. בהם גן 'לילות כנען' שבצרעה. לדברי מנהלת גן האירועים, הארגון חייב לאולם כסף רב עבור שני אירועים מהתקופה האחרונה.

לדברי אטיאס: "מדובר בנוכל ורמאי שהפיל עשרות משפחות בתרגילים שהדמיון לא יכול לתאר אותם. למשל, הואהיה מבקש שלושה צ'קים על אירוע, אחד להיום אחד לפני האירוע ואחד לאחריו בחלוקה של שליש לכל אחד, ומונע ממך לרשום 'למוטב בלבד' כי 'יש לי חותמת' במשרד, בהמשך הוא היה מציע שתמורת מזומן יחזיר את הצ'קים, ואחרי ששילמו לו פתאום הצ'קים נאבדו".

"סיפור אחר שאני מכיר, יהודי אמריקאי שעשה חתונה באוגוסט וצמצם בסוף קנה מידה, ואליאב הבטיח לו החזר של 25 אלף שקל. הוא חמק ממנו כמה פעמים עד שהיהודי הגיע אליו למשרד, ואז הוא הציע לו שבדיוק יש לו צ'ק אחרון של 45 אלף.. ההוא שילם לאליאב עוד 20 אלף תמורת הצ'ק, שכמובן חזר".
יחידת עוקץ חתונות חשד הארכת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד