כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

איך מתחילים פרויקט בניית אתר לעסק

בניית אתר אינטרנט עבור בית העסק, בין אם מדובר בעסק קטן ומתחיל ובין אם בחברה גדולה וותיקה, הוא אחד ההליכים הבסיסיים והחשובים ביותר כיום מבחינת שיווק ופרסום, יצירת קשר עם העולם החיצוני לארגון, בניית תדמית ובמקרים רבים גם הרחבת המכירות. חשוב לגשת לפרויקט מסוג זה בצורה מושכלת ומקצועית ככל הניתן

איך מתחילים פרויקט בניית אתר לעסק
בניית אתר לעסק צילום: freepik

בשיתוף דרונט בניית אתרים

כיצד בכלל ניגשים לפרויקט גדול וחשוב כמו בניית אתר אינטרנט עבור בית העסק? מהם השיקולים המכריעים כאן? למי פונים וכיצד בוחרים את אנשי המקצוע עימם נעבוד?

אפיון והגדרת צרכים כללית כצעד ראשון

אולי כצעד ראשון, עוד לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים ואנשי מקצוע לעבוד מולם, חשוב לבצע בעצמנו אפיון כללי של האתר שאנחנו רוצים עבור העסק, ובמסגרתו גם להגדיר צרכים רלבנטיים של הארגון ויעדים עבור האתר.

אתרי אינטרנט משמשים בתי עסק עבור כמה מטרות עיקריות. אחת מהן היא כאמור בנייה וטיפוח של תדמית חיובית עבור הארגון. במקרים רבים אחרים משתמשים באתר האינטרנט לצורך שיווק ומכירות ישירות (דוגמת פתיחת חנות מקוונת באתר, בה מוכרים את המוצרים של בית העסק).

חשוב שתגדירו מהם הצרכים העיקריים של העסק שלכם מאתר האינטרנט, עבור מה הוא מיועד. אלו יכולים להיות כמה דברים גם יחד, ובמקרה זה כדאי לתעדף, אם אפשר, ולהתייעץ עם אנשי המקצוע שתבחרו בנוגע לסוג האתר שכדאי לבנות וכיצד לשלב בין הצרכים והשיקולים השונים.

ברגע שאפיינתם את האתר הרצוי או לפחות הגדרתם צרכים כלליים עיקריים, כבר התחלתם להתקדם בתהליך וההמשך יבוא בקלות רבה יותר. גם במידה ואתם מתקשים באפיון ובהגדרת הצרכים, ניתן לעשות זאת יחד עם אנשי המקצוע מהתחום, בהתייעצות עם אנשי בניית אתרים.

בחירת חברה המתמחה בבניית האתרים הרלבנטיים

לאחר שאפיינתם והבנתם איזה סוג של אתר רלבנטי יותר עבור העסק שלכם, ניתן לבחור סופית את החברה עימה נעבוד. כדאי לבחור בחברה בעלת ניסיון והתמחות בבניית אתרים מסוג ספציפי זה. למשל, במידה ומטרה עיקרית של האתר היא לבנות ולקדם את המוניטין של החברה, מומלץ לחפש אחר חברה עם ניסיון בבניית אתרי תדמית. במקרה של אתר מכירות, וודאו כי אותה חברה מחזיקה בניסיון בבניית אתרים מסוג זה. כנסו לאתרים שבנתה אותה חברה ונסו לקבל רושם כללי. הסתובבו בהם כמה דקות ונסו לשים לב לחוויית הגלישה – עד כמה מהר וחלק עובד האתר, כמה נוח וברור להתמצא בו וכו'.

בנוסף, מומלץ לשכור חברה המתמחה בבניית אתרים בוורדפרס – זו כיום הפלטפורמה הנפוצה והמומלצת ביותר עבור מרבית סוגי האתרים, כזו שגם תאפשר לכם לקחת חלק בניהול השוטף של האתר, להוסיף לו דברים בעצמכם וכיוצ"ב.

אז איך מתחילים פרויקט של בניית אתר אינטרנט לבית העסק? בהגדרה ראשונית של צרכים ומאפיינים רצויים, ואז בחיפוש אחר חברה בעלת ניסיון בתחום (בפרט בניית אתרים בוורדפרס), אשר בשלב ראשון תייעץ ותסייע לכם להבין מה בדיוק אתם צריכים ורוצים. משם והלאה הכל יהיה הרבה יותר קל, מהיר ויעיל.

בהצלחה

בניית אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד