כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מכה לסמוטריץ'

בשיאו של המו"מ: 'הציונות הדתית' מתפצלת

בוועדה המסדרת אישרו את פיצול סיעת 'הציונות הדתית' לשלוש סיעות נפרדת, וזאת לפי ההסכם שנקבע ביניהם עוד קודם הבחירות. המהלך יחליש את יכולת המיקוח של סמוטריץ' - שדורש תפקיד בכיר - מול הליכוד

בשיאו של המו"מ: 'הציונות הדתית' מתפצלת
בצלאל סמוטריץ' צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש אישרה היום (ראשון) את בקשת הפיצול בסיעת 'הציונות הדתית', ומעתה הסיעה שקיבלה 14 מנדטים תתנהל בשלוש סיעות נפרדות.

לפי החלוקה, סיעת 'הציונות הדתית' בראשה עומד בצלאל סמוטריץ' תפעל עם שבעה חברי כנסת, 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר תפעל כסיעה בעלת שישה נציגים וסיעת 'נעם' של אבי מעוז תתנהל כסיעת יחיד.

הפיצול נעשה לפי ההסכם שנקבע מראש, אך הפיצול שנעשה בשיא המו"מ מקשה על ניסיונות המיקוח של בצלאל סמוטריץ' שדורש מנתניהו לקבל תפקיד בכיר. כעת הסיעה השנייה בגודלה בקואליציה תהיה סיעת ש"ס.

ההחלטה התקבלה פה אחד בתמיכת תשעה חברי כנסת. ח"כ אבי מעוז אמר קודם ההצבעה: "אנחנו חתומים על הסכם שהונח בפני יו"ר ועדת הבחירות לכנסת לפני הבחירות. עפ"י ההסכם, הסיעות יוכלו להתפלג מייד לאחר הבחירות. בקשתי זו לאור ההסכם המוקדם".

ח"כ יצחק וסרלאוף אמר, כי "בקשת ההתפלגות הינה בהתאם לסיכום מלפני הבחירות". יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש אמר כי "כולנו מצטרפים לבקשה להזדרז בהקמת הממשלה החדשה. חשוב שהמו"מ הקואליציוני יסתיים בהקדם. כולם צריכים להבין את גודל השעה, ואנחנו רואים מה המחיר אם לא נתכנס במהירות להסכמות".

מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד