ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ארץ אוכלת יושביה

איראן: לפחות 58 ילדים נהרגו מאז החל גל המחאות נגד המשטר

ארגוני זכויות אדם מדווחים כי בין קורבנות המשטר בגל המחאות באיראן נמצאים גם ילדים מתחת לגיל עשר. גל המחאות החל בעקבות מותה של מחסה אמיני בת ה-22 שהוכתה למוות על ידי משטרת המוסר באיראן | מעל 400 אזרחים נהרגו בחודשיים האחרונים בגל מחאות ברחבי המדינה

איראן: לפחות 58 ילדים נהרגו מאז החל גל המחאות נגד המשטר
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: Iran international

לפחות 58 ילדים, חלקם לפי הדיווחים בני שמונה בלבד, נהרגו באיראן מאז פרצו הפגנות נגד המשטר במדינה לפני חודשיים. לפי פעילי זכויות אדם באיראן, 45 נערים ו-13 נערות מתחת לגיל 18 נהרגו מאז החלו ההפגנות ב-16 בספטמבר, בעקבות מותה של מחסה אמיני בת ה-22 בזמן שהייתה במעצר המשטרה, כך דווח ה'גארדיאן' הבריטי.

רק בשבוע האחרון, דווח כי חמישה ילדים נהרגו על ידי כוחות הביטחון בזמן שהאלימות נמשכה ברחבי המדינה. בין הקורבנות בשבוע שעבר נמצאים ילד בן עשר שהיה אחד משבעה אנשים - כולל ילד בן 13 - שנהרגו בעיר מהבאד במערב המדינה ביום רביעי האחרון. בהלוויה של קיאן ביום שישי, טענה משפחתו כי אנשי הביטחון פתחו באש לעבר המכונית המשפחתית שבה קיאן ישב לצד אביו. שירותי הביטחון האיראניים דחו את האשמות על הריגתו, והאשימו את הירי ב"מחבלים".

מספר הילדים ההרוגים באיראן גובר על רקע הסלמה באלימות בערים ברחבי המדינה, כשהמחאות לא מראות שום סימן לרגיעה. משפחות באיראן דיברו באופן בלעדי עם ה-Observer על מותם של ילדיהם, שלדבריהם נהרגו על ידי כוחות הממשלה. מפגינים אמיצים שרפו את תמונת מייסד איראן האסלאמית, האייתולה חומייני.

חסן דארופטאדה אמר כי בנו קומאר תמיד אמר למשפחתו שהוא יגדל להיות "אדם גדול". במקום זאת, הם אמרו, "קומאר הפך לקדוש מעונה לאחר שמת ברחובות עיר הולדתו פירנשהר במערב איראן ב-30 באוקטובר". אביו אמר כי הוא מת לאחר שנורה מספר פעמים מטווח קצר.

"אני מרוסק. קומאר היה גלגל ההצלה של אימו", אמר. "המשטר האיראני מכחיש שהרג אותו. מאוחר יותר אמרו ש'זרים' הרגו אותו. אני לא יודע איך השוטר שהרג את הבן שלי מחבק את ילדיו שלו. אני לא יודע איך הוא ישן בלילה".

לפי ארגון זכויות האדם Hengaw, לפחות 12 ילדים מתו במחוז כורדיסטן מאז תחילת ההפגנות - ושלושה מתו במעצר של כוחות מיוחדים איראניים. 200 בני נוער כורדים נוספים נעצרו ו-300 נפצעו לאחר שנורו על ידי כוחות הממשלה.

איראן הפגנות באיראן הרוגים ופצועים רוחאללה חומייני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד