י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יו"ר כפר חב"ד לא ירוץ לראשות המועצה

כפר חב"ד לא ישלח נציג להתמודד על תפקיד ראש המועצה האיזורית • הסיבה: הוראה של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל לפני עשרות שנים

בנימין ליפשיץ.
בנימין ליפשיץ.

יו"ר ועד כפר חב"ד, בנימין ליפשיץ , לא ירוץ בבחירות הקרובות לתפקיד ראש המועצה האזורית עמק לוד, וזאת בעקבות הוראה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל מלפני עשרות שנים - כך דווח באתר 'שטורעם.נט'.

ליפשיץ קיבל את ההחלטה בעצה אחת עם רבה של כפר חב"ד, הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי.

ברקע העניין עומדת פטירתו הפתאומית של ראש המועצה מר מנשה משה ז"ל, בליל שמחת תורה האחרון. תושבי כפר חב"ד מהווים קרוב למחצית מכלל ציבור הבוחרים במועצה האזורית עמק לוד. עובדה זאת, בצירוף פנייתם של ראשי יישובים סמוכים, הבטיחה בחירה חלקה ומהירה שלו לתפקיד.

אלא שמנגד, עמדו מכתבים של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, בהם הביע את התנגדותו להרצת נציג כפר חב"ד לתפקיד ראש המועצה.

"ההתלבטות הייתה מאוד לא פשוטה", הסבירו ל'שטורעם.נט' גורמים מעורבים, "שכן לא מעט תושבים ובהם דמויות מובילות בכפר חב"ד סבורים כי התנגדותו של הרבי לדבר, נומקה על ידו בחוסר רצונו שאנשי הכפר יהיו מעורבים בפוליטיקה המפלגתית. טעם זה, טוענים אלה, נכון היה לשנים שבהן מפלגות פוליטיות התערבו בבחירות למועצה, אך לא כאשר הבחירות נושאות אופי אישי לגמרי, ובוודאי לא כאשר ראשי היישובים בעצמם מבקשים את הרב ליפשיץ לתפקיד".

על אף כל זאת, כאמור, החליט המרא דאתרא הרב אשכנזי שלא להיכנס לספקות, ולהנחות את ליפשיץ להודיע כי בבחירות הקרובות הוא לא יהיה מועמד לתפקיד.

"העדפנו לקבל את דברי הרבי כמות שהם, בלי פירושים ובלי פשעטלאך", אומר ליפשיץ ומוסיף, "אנחנו משוכנעים שהיצמדותנו לרצונו הקדוש של הרבי תביא ברכה לכפר חב"ד ולתושביו הרבה יותר מהתועלת שלכאורה יכולנו להשיג מניהול המועצה על שלל אגפיה ותקציביה".

ליפשיץ סבור גם, כי הצעד בכפר חב"ד מעביר מסר חשוב לכלל חסידי חב"ד. "בזמן שבמקומות שונים בארץ קהילות חב"ד נהפכו לחלק מהקלחת הפוליטית, כפר חב"ד מוסיף לשמש מצפן חסידי ודוגמה מובהקת להיצמדות מלאה להוראות הרבי בנדון", הוא אומר.
כפר חבד האדמור מליובאוויטש המועצה אזורית בנימין ליפשיץ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד