י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשנה נפגעים כ- 2,000 קשישים בתאונות דרכים

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה לדאוג לאזרחיה הקשישים ולהתאים את התשתיות ותנאי הדרך לצרכיהם הייחודיים"

תמונה מהכנס
תמונה מהכנס

לרגל חודש הקשיש הנערך בחודש אוקטובר, ערכה עמותת אור ירוק כנס מיוחד שנושאו "הגיל השלישי והקשר לתאונות הדרכים". הכנס נערך ביום שלישי, 15.10.13 במתנ"ס רמת ורבר בפתח תקוה והגיעו אליו כמאה משתתפים בני הגיל השלישי. הכנס עסק במגוון נושאים הקשורים ומחברים בין נושא הקשישים לנושא הזהירות והבטיחות בדרכים.

את הכנס פתחה ד"ר ורדה לבנון מעמותת אור ירוק, בהרצאה מרתקת בה הסבירה כי ניסיון החיים של הקשישים, לאו דווקא עוזר להם בכבישים כיוון שלהולך רגל קשיש לוקח זמן כפול כדי לחצות כביש וזאת בשל מגבלות הגוף והגיל. בגיל השלישי, הראיה נפגמת, התגובה איטית יותר, מהירות ההליכה נמוכה בהשוואה להולך רגל צעיר והיכולת להתאושש מפגיעה, ארוכה וקשה יותר מאשר לאדם צעיר.
הרצאתה של ד"ר לבנון לוותה בסרטון הוידאו "הולכים על בטוח" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בו ממחישים את ההבדלים התפקודיים בין קשישים וצעירים ומסבירים את המשמעות שיש לכך על בטיחותם בדרכים.

אלי פרי, מהעמותה לזכויות החולה, הרצה למשתתפים על חוק זכויות החולה והסביר להם מהם זכויותיהם וכיצד הם יכולים לממש אותן.
ספי שוחט בארי, מספרת סיפורים מקצועית, סיפרה לנוכחים בכנס "סיפורים על הדרך" בנושא בטיחות בדרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג לאזרחיה הקשישים ולהתאים את התשתיות ותנאי הדרך לצרכיהם הייחודיים. בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, יש להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".
אור ירוק שמואל אבוהב קשישי תשתיות בתי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד