כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
צדיק מופלא שכל כולו אהבת ישראל

מיוחד: הנין של רבי גדליה משה בשיח מיוחד על הסבא

פניני הוד ודברות קודש, עובדות והנהגות מופלאות משולחן גבוה של איש הפלאות האדמו"ר הרה"ק רבי גדליה משה מזוועהיל זי"ע מנינו גאב"ד זוועהיל בשיח מיוחד לסופר התורני טוביה פריינד לגגל יום ההילולא שחל בערב השבת האחרונה 

מיוחד: הנין של רבי גדליה משה בשיח מיוחד על הסבא
הרה"ק רבי גדליה משה מוועהיל זיע"א צילום: ארכיון בחדרי

האדמו"ר הרה"ק רבי גדליה משה מזוועהיל זיע"א, בנו של הרה"ק רבי שלומק'ע זוועהילער זיע"א, נמנה על אחד הצדיקים הקדושים והטהורים, מדור קודם שהתהלכו בינותינו, פאר מקדושים, דמות קמאית רחימא ושגיבה, עובד ד' בדרגה עילאית בכל חושיו וכוחותיו, ראשו הגיע השמיימה אך הוא התהלך בפשטות, בצניעות וענוה. למרות היותו משופע ומלופף בייסורים, התמסר כל כולו במסירות נפש עילאית לכל יהודי באשר הוא, כארי יתנשא להחיות לב נשבר ולהרנין נפש נדכאת, פעל בכל כוחו להאיר את רוחם של יהודים אלו, בשארית כוחותיו, רומם נפשות ישראל לפסגות נעלות רמות.

בני ירושלים סיפרו רבות על צדקותו ופרישותו ומסירות נפשו. הבאים בשערי בית הדל והקט, הבחינו וראו במחיצתו בבואה של צדיקי קמאי, צדיק נשגב, שהלכותיו הטהורים נגעו בשמי רום, בכוח עליון היה פוקד בפקודת ישועה ורחמים, רבים היו נוהים אחריו ופקדו את מעון קדשו בכדי להתברך בפקודת ישועה.

למרות התקופה הקצרה ששהה בירושלים, לאחר שאביו הרה"ק רבי שלמה זי"ע עלה להתיישב ולחונן עפר ארה"ק והוא עדיין יושב בגלות סיביר. ולאחר מסע התלאות שעבר, עלה והתיישב בארה"ק ורק שנתיים ימים לאחר מכן נסתלק לישיבה של מעלה בהיותו בן ס"ג שנה.

עם הסתלקותו נתפרסם שמו כפועל ישועות - צדיקים במתתן קרויים חיים – מקום ציונו מהווה תל תלפיות ואבן שואבת להמוני בית ישראל; יהודים מכל רחבי הארץ ואף מחו"ל, באים להעתיר ולשפוך צקון לחשם בהשתטחות על מקום ציונו, ונושעים בפקודת ישועה ורחמים, אותות ומופתים מסופרים בפי ההמון על הישועות הגדולות שנתקיימו לאחר תפילות על יד ציונו הקדוש.

לרגל יומא דהילולא שחל בשבת קודש, הביא בסוף השבוע הסופר התורני הרב טוביה פריינד בעיתון 'המודיע' עובדות והנהגות משולחן גבוה של הרה"ק רבי גדליה משה זי"ע מזוועהיל, כפי שסופרו במדויק ע"י הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן, גאב"ד זוועהיל וראש הישיבה לצעירים 'בית מרדכי' – זוועהיל, כפי שקיבל מאביו,  האדמו"ר ה'אור אברהם' זצוק"ל ומזקנו האדמו"ר ה'יקרא דמלכא' זצוק"ל ומזקני החסידים

ישועות על ציון קדשו

מקום ציון מהווה אבן שואבת לרבים מאחינו בני ישראל מכל קצווי תבל הבאים להשתטח ולהתפלל לישועות, רפואות והצלחות: אומר רב ואב"ד זוועהיל שליט"א, אוכל לספר את שסיפר לי בשעתו להבדל"ח אחי כ"ק מרן אדמו"ר מזויעהיל זצ"ל: "הוא היה השליח אצל העובדא הידוע עם הרה"ח רבי פנחס בלאנק ז"ל, שנושע בישועה למעלה מדרך הטבע, עוד לפני שציונו הקדוש של הרה"ק רבי גדליה משה נתפרסם כמקום מסוגל להיפקד בדבר ישועה ורחמים, וגופא דעובדא הוה, שפעם אחת נחלה במחלה קשה מאוד, והיה הולך ובוכה על מצבו, בלילה בא אליו בחלום הרה"ק רבי גדליה משה זי"ע ושאל אותו: 'מדוע אינך בא להתפלל על קברי'?! ובבוקר הגיע אחי לבקרו, וביקש הימנו שיקח מנין יהודים שיתפללו בשליחותו אצל ציונו של הרה"ק רבי גדליה משה, ונתן לו גם להוצאות הנסיעות. אחי הגיע לישיבה וצירף עמו עשר בחורים ולאחר התפילה מיד הוטב מצבו ושחררו אותו מביה"ח. אך רבי פנחס בלאנק לא סיפר לו אז כלל מהחלום, רק שלח אותו שילך להתפלל, ורק שנים אח"כ שמע מבנו הרה"ק רבי יצחק, פרט חשוב זה, שהרה"ק רבי גדליה משה נתגלה לו לאביו בחלום.

"אצל הרה"ק רבי גדליה משה זי”ע ראו ישועות ומופתים בחיי חיותו, למרות שכל חייו היה צנוע ובורח מהכבוד. וגם לאחר הסתלקותו לא ידעו ממנו כמעט, רק אלו מבני ירושלים עיה"ק ששמעו את שמעו בעקבות חסידים ואנשי מעשה, אישים יראים שהכירוהו. גם בבית החיים 'שייך באדר' מקום מנוחת כבודו, לעולם לא הסתובבו הרבה אנשים, אצלינו אצל נכדיו ידענו שמי שצריך לאיזה ישועה עושה 'יארצייט סעודה' ביומא דהילולא שלו, וכך נושעו הרבה בכל מיני ישועות. אך מה שקרה לפני כעשרים שנה, שנהיה פרסום גדול מהישועות של הבאים להשתטח ולהתפלל על קברו. וזה לא דבר 'עונתי' או 'תקופתי' שקרה וחלף, אלא מיום ליום מתרבים העולים, יהודים הרוצים להיוושע בדבר ישועה ורחמים, נוסעים על יד מצבתו במקום ציונו".

רבות ניתן להעלות משיחתו המיוחדת של רב ואב"ד וראש ישיבת 'בית מרדכי' – זוועהיל שליט"א, חלק מסיפורי ההוד כבר פורסמו באכסניה זו, ועוד חזון למועד להעלות עוד מעובדותיו. הוא סיים את שיחו בדברי אביו, כ"ק אדמו"ר ה'אור אברהם' זצוק"ל: "ביומא דהילולא של צדיק, צריך ללמוד את דרכיו והנהגתו ולעיין במשנת /חייו, ולראות האיך יכולים להתלמד ממנו, ויעזור השי"ת שזכותו תגן עלינו וכמו שבחיים חיותו היתה כל מגמתו להיטיב לבני ישראל בכל ענייניהם כך נלמד גם אנחנו יסוד מידותיו, ויוושעו כולם בכל העניינים הצריכים להם וכפי שזו היתה שיחתו תמיד בטובתם של ישראל כן יזכו להיוושע בבני חיי ומזוני ונזכה לגאולה השלמה בב"א".

רבי גדליה משה מזוועהיל רבי שמואל דוד גולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד