ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סקר: ליאון מצמצם פערים מול ניר ברקת

כמעט בחירות: קרב צמוד בין משה ליאון וניר ברקת • ההפרש בין המתמודדים: 6% בלבד • ברקת עדיין מוביל, אך במידה פחותה מהרבה מאשר בתחילת המירוץ • ליאון סוגר את הפער בעזרת החרדים שמתחילים לרדת מהגדר • עד עתה: ערלוי היא החסידות היחידה שהביעה תמיכה מפורשת בליאון • עדיין לא הושגה תמיכתן של גור ובעלזא

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הדרמה בירושלים מגיעה לשיא: 5 ימים לפני הבחירות לראשות עיריית ירושלים מצטמצם הפער בין משה ליאון לניר ברקת ועומד על 6% בלבד.

מסקר מכון המחקר של רפי סמית שנעשה עבור גלובס עולה כי הקרב על ראשות עיריית ירושלים צמוד: ראש העיר המכהן ניר ברקת נהנה מ-47% תמיכה ואילו משה ליאון, מועמדם של אביגדור ליברמן ואריה דרעי, זוכה ל-41% בקרב בעלי זכות ההצבעה היהודים בעיר.

סקר גלובס מגלה כי סיכויו של ברקת לנצח קצת יותר גבוהים, אולם באחוזים נמוכים יותר מאשר לפני כחודש. סביר להניח שיהיו עוד התפתחויות במגזר החרדי, דוגמת העברת תמיכה של כמה אלפי חרדים למועמד השלישי, חיים אפשטיין, שיכולות לשנות את התוצאות הסופיות לכל כיוון.

על פי הסקר, ליאון סוגר את הפער מול ברקת בעזרת החרדים שמתחילים לרדת מהגדר ולהעביר אליו את תמיכתו. 9% מקרב המצביעים עדיין מתלבטים למי לתת את קולם, רובם חרדים שעל פי ההערכות יצביעו בסופו של דבר לליאון, שכאמור נהנה כבר עכשיו מתמיכת החרדים ואנשי ש"ס.

התוצאות הסופיות תלויות באחוזי הצבעה בפועל הן של הקהל החרדי והן של הקהל החילוני, ובמיוחד ביכולות הארגוניות של המפלגות להניע את תומכיהן ביום הבחירות. על פי האומדנים, לקלפיות יגיעו בסופו של דבר 230-240 אלף מצביעים.

יש לציין כי סקרים מתקשים לנבא בדרך כלל את דפוסי ההצבעה של המגזר החרדי, אולם המספרים האלה דומים לנתונים שקיימים בשני המטות.
בחירות מקומיות ירושלים משה ליאון ניר ברקת סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד