י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתערב בפוליטיקה? הגר"י יוסף במכתב מתפתל

מועמד החרדים בנתיבות, אייל מסיקה, זוכה לתמיכה מכיוון בלתי צפוי - הגר"י יוסף • וגם רבי דוד מצטרף למחנה התומכים

מסיקה. צילום: קובי הר צבי
מסיקה. צילום: קובי הר צבי

לראשונה מאז פטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, מפרסם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מכתב העוסק בנושא הפוליטיקה ברשויות המקומיות.

נדמה שהמאבק על ראשות העיר בנתיבות מסקרן במיוחד: השאלה הגדולה היא האם יצליח המועמד אייל מסיקה, הזוכה לתמיכת רוב הקהילה החרדית בעיר, להפיל את ראש העיר המכהן מזה שנים רבות - יחיאל זוהר, כאשר בראש התומכים במסיקה עומד רב הקהילה הספרדית הרב דנון דנין.

הערב עלתה המערכה שלב עם פרסום מכתבו של הראשון לציון לתושבי העיר, בו הוא קורא להישמע להוראותיו של רב הקהילה הספרדית בנתיבות. "גם מרן אאמו"ר זצ"ל העריך מאד את דעתו והיה סומך על הכרעתו בכל ענייני הקהילה בנתיבות. לכן חובה קדושה לכל בני התורה הנשמעים לגדולי ישראל לציית להרה"ג בכל עניני ההלכה וההנהגה בקהילה ועל פיו יישק דבר, בפרט לאחר שגדולי ישראל הביעו דעתם בעניין".

סביר להניח כי הניסוח המתפתל, הקורא לסמוך על הכרעת הרב דנין מבלי לומר בפירוש מה לעשות, נובע מהחוק האוסר על נושאי משרה ציבורית להתערב בנושא הבחירות. סביר גם להניח שיהיו גורמים שיפנו לערכאות המשפטיות השונות כנגד מה שעדיין מריח כמו התערבות. בלשון הלצה ניתן לומר כי גם אם יודח הגר"י יצחק מתפקידו, מה שלא סביר להניח, עדיין תהיה מן הסתם שמורה לו משרת נשיא מועצת החכמים.

חיזוק משמעותי נוסף לתמיכת הקהילה החרדית באייל מסיקה הגיעה מחתימתו הנדירה של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, שהצטרף למכתב האדמו"רים לבית אבוחצירא וקרא לציבור להישמע להוראותיו של הרב דנון דנין.
נתיבות מכתב ראשון לציון רב הקהילה אבוחצירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד