כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ציוני נלהב

המתחרה של טראמפ: "יהודה ושומרון אינם שטחים כבושים"

מושל פלורידה שעשוי להתמודד מול טראמפ למועמדות לנשיאות ארה"ב ב-2024, מדגיש את תמיכתו בישראל ובקהילה היהודית. בנאום שנשא הוא אמר "לא אכפת לי מה אומר משרד החוץ. זה לא שטח כבוש, זה שטח שנוי במחלוקת"

המתחרה של טראמפ: "יהודה ושומרון אינם שטחים כבושים"
מושל פלורידה רון דה דנטיס צילום: מתוך הטוויטר שלו

מושל פלורידה רון דסנטיס נתפס כאחד המתמודדים המובילים מול טראמפ, ומטרתו לקחת את מושכות המפלגה ולרוץ לבית הלבן בשנת 2024. דסנטיס הופיע עם בכירים אחרים במפלגה הרפובליקנית בוועידת הקואליציה היהודית הרפובליקנית, ביניהם מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, שגרירת האו"ם לשעבר ניקי היילי ועוד כמה מושלי מדינה.

דסנטיס אמר בוועידת הקואליציה היהודית הרפובליקנית בסוף השבוע בלאס וגאס, שם נשא נאום בן 25 דקות בזמן שטראמפ הופיע רק באמצעות וידאו. מושל פלורידה הפופולרי סיפר לקהל על הסכם סחר שהוביל עם ישראל, "הסכם הסחר הגדולה ביותר שעשתה פלורידה אי פעם".

"היינו נבחרי הציבור הראשונים במדינה שערכו אירועים פומביים ביהודה ושומרון", אמר דסנטיס, "אנחנו מבינים את ההיסטוריה, אנחנו יודעים שאלו מקומות עם אלפי שנים של חיבור לעם היהודי".

"לא אכפת לי מה אומר משרד החוץ. זה לא שטח כבוש, זה שטח שנוי במחלוקת. אתם חייבין להכיר את ההיסטוריה". הוא דיבר על תמיכתו באבטחת בתי ספר יהודיים בפלורידה, על חקיקת תקנים לחינוך לשואה וחתימת חקיקה נגד אנטישמיות. דסנטיס התחייב למנוע מקמפוסים בפלורידה להפוך ל"מוקדים של אנטישמיות כמו שיש להם בכל רחבי המדינה", וזכה למחיאות כפיים.

רון דה סאנטיס פלורידה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד