כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מממנת את חמאס

קטאר לא מאפשרת אוכל כשר מבושל ואוסרת על קיום תפילות

ארגונים יהודיים טוענים שקטאר הפרה את הבטחתה לאפשר מכירת אוכל כשר מבושל, ואוסרת על קיום תפילות. קטאר הפרה את ההבטחה לאפשר תפילה, בטענה שהיא לא יכולה לאבטח סוג כזה של פעילות ואז אסרה אותה לחלוטין

קטאר לא מאפשרת אוכל כשר מבושל ואוסרת על קיום תפילות
הרבנים מנדי ואליהו חיטריק מאיסטנבול בחלק הכשר צילום: באדיבות המצלם

ארגונים יהודיים מתלוננים שלמרות שהובטח להם אחרת, קטאר, מדינה שמממנת את חמאס, לא מאפשרת למכור אוכל כשר מבושל לאלפי יהודים שהגיעו לקטאר במסגרת אירוע ספורט בינלאומי שמתקיים בימים אלה בקטאר.

מטעם הארגונים היהודיים נמסר לעיתון 'ג'רוזלם פוסט', כי קטאר הפרה הבטחה נוספת לאפשר מנייני תפילה בדוחא בירת קטאר במהלך המשחקים, בטענה שהיא לא יכולה לאבטח סוג זה של פעילות ואז אסרה אותה לחלוטין.

"הבטיחו לנו שיאפשרו לנו לקיים תפילה במניין כדי שליהודים דתיים שבאו למדינה יהיה מקום פולחן", כך אמר נציג ארגון יהודי. "לאחרונה נאמר לנו שהם אסרו על מקומות פולחן ליהודים כי הם לא יכולים לאבטח אותם", לקטאר הגיעו אנשי תקשורת רבים מהעולם שומרי תורה ומצוות. לפי מקורות נוספים, ישנה הערכה של למעלה מ-10,000 יהודים דתיים מישראל ומהעולם צפויים להגיע לדוחא.

הובטח להם שיוכלו לבשל אוכל כשר כולל בשר כשר, אבל כרגע הם הורשו למכור רק כריכי בייגל. לדברי מקור נוסף, מספר יהודים אמריקאים תכננו להגיע כקבוצה גדולה, אך ביטלו את ההגעה שלהם מכיוון שהם אמרו שלא ירגישו בטוחים ושאין להם מספיק אוכל לאכול.

בניגוד לבשר כשר, שומרי כשרות יוכלו לקנות כריכים כשרים בקטאר, הרב הראשי האשכנזי של טורקיה, הרב מנדי חיטריק, הודיע על פתיחת מטבח הכשר הראשון אי פעם בקטאר. המטבח הכשר נמצא בהשגחתם של הרב מנדי חיטריק מאיסטנבול, יו"ר איגוד הרבנים במדינות האיסלאם, ובנו הרב אליהו חיטריק. האוכל כולל אפיית בייגל בקטאר ומעדנים יהודיים נוספים. הרב חיטריק צייץ בחשבון הטוויטר שלו אתמול: "בדיוק סיימתי להכין את המטבח הכשר הראשון בדוחא" ופרסם תמונות מהמטבח ומהפעילות.

הרב מנחם מנדל חיטריק איסטנבול קטאר אוכל כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד