י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וזה המועמד המוביל בביטחון

סקר: איזה תיק צריך לקבל בצלאל סמוטריץ'

סקר חדש בדק מה דעת הציבור על הפלונטר הפוליטי ומי צריך לכהן כשר הביטחון הבא, ואיזה תיק הולם יותר את סמוטריץ' | התוצאות יפתיעו אפילו אותו, אך לא נראה שישפיעו עליו לרדת מהסולם הגבוה 

סקר: איזה תיק צריך לקבל בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' בכותל צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

בצלאל סמוטריץ' ממשיך להתעקש לקבל לידיו את משרד הביטחון ומנגד אריה דרעי מתבצר במשרד האוצר שכבר ניתן לו. בכך השבעת הממשלה ה-37 והשישית בראשות בנימין נתניהו מתעכבת. סקר שערך מכון 'דיירקט פולס' בהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון עבור 'ערוץ 14' מצא את סמוטריץ' כאשם העיקרי במצב כאשר 60% מבין המשיבים מאשימים אותו.

באשר לשאלה, "איזה משרד לדעתכם צריך לקבל בצלאל סמוטריץ'?" 48% השיבו כי בצלאל סמוטריץ', השואף להגיע דווקא למשרד הביטחון, צריך לקבל את משרד התחבורה בו כיהן בעבר או את משרד הפנים.

סמוטריץ' בליל הבחירות | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

לצד זאת, 17% מהמשיבים סוברים כי סמוטריץ' צריך לקבל דווקא את משרד המשפטים שכבר הוצע לו אך סירב. ואילו 16% בלבד מצדדים בעמדתו ותומכים בדרישתו לקבל את משרד הביטחון. 11% נוספים סבורים כי משרד האוצר הוא התיק שהולם אותו. 8% נוספים לא הביעו עמדה בנושא.

באשר לשאלה מי הוא המתאים ביותר לכהן בתפקיד שר הביטחון נראה שבמפלגת 'הציונות הדתית' פחות יאהבו את התוצאות. מי שזוכה למירב התמיכה הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' חבר הכנסת יואב גלנט מ'הליכוד', שמקבל לא פחות מ-68% אחוזי תמיכה לתפקיד, בעוד סמוטריץ' עצמו מקבל 14% בלבד.

יואב גלנט נשבע אמונים בשבוע שעבר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר זוכה לתמיכה מפתיעה של 11% ואילו יו"ר ש"ס אריה דרעי, שבשבועות האחרונים נטען כי הוצע לו לכהן בתפקיד, מקבל אחוז בודד של תמיכה. שאר המשיבים, 6% ליתר דיוק, השיבו את התשובה "אחר".

לסיום נשאלו המשיבים "האם ממשלת נתניהו תוביל לרפורמות משמעותיות במערכת המשפט?" בהתאם להבטחת הבחירות של המפלגה וגוש הימין כולו. להפתעת רבים 68% השיבו כי הם מקווים שכן, 23% השיבו "בוודאות כן", 5% מעריכים שלא ורק אחוז אחד בלבד טוענים כי בוודאות הממשלה המסתמנת לא תוביל פורמות משמעותיות במערכת המשפט. 3% נוספים השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

בצלאל סמוטריץ יואב גלנט שר הביטחון שר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד