א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הגר"ח והגראי"ל הגיעו לתמיר • "משחק באש"

רבבות קיבלו את פניהם של הגר"ח והגראי"ל בשירת 'ימים' באולמי 'תמיר' • הגרב"מ אזרחי בירך בשם ומלכות 'שחלק מחכמתו' • שידור חוזר

האלפים צובאים על תמיר
האלפים צובאים על תמיר

יהדות התורה קיימה במוצאי שבת את שלושת כנסי הבחירות המרכזיים שלה בערים חרדיות, בהשתתפותם של גדולי ישראל - שיצאו למסע מיוחד. כנסי בחירות נערכו בערים אלעד, מודיעין עילית וירושלים.

בכנסים הודגש הצורך להצביע עבור רשימת יהדות התורה המקומית, ועבור מועמדיה לראשות הערים השונות: יעקב גוטרמן וישראל פרוש במודיעין עילית ובאלעד, ועבור משה ליאון בירושלים.

בעוד הגראי"ל שטיינמן יצא היישר ליחרושלים, הגר"ח קיינבסקי הגיע אל הכניסה של העיר אלעד, שם בירך את המשתתפים מרכבו. אחר-כך המשיך לירושלים.

אלפים התאספו באולמי תמיר בירושלים, שם מתקיימת העצרת המרכזית שאורגנה על ידי חבר המועצה ישראל קלרמן, בהשתתפות שורה של ראשי ישיבות ורבנים מהעיר, בהם: ראש ישיבת קול תורה הגרמ"י שלזינגר, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל, הגר"י אזרחי, הגרא"נ גרבוז, ראש ישיבת מיר ברכפלד הגר"א פינקל, הגר"ב טולידנו, ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת אור אלחנן הגר"מ חדש ועוד.

את הנאומים פתח ח"כ משה גפני שדיבר על מאבקיה של היהדות החרדית לאורך השנים. בהמשך, תקף גפני את אנשי 'נצח' שהפיצו עליו כביכול אמר לחתום בלשכת הגיוס. "אני מעיד עלי שמים וארץ שלא אמרתי מעולם דבר כזה, אמרתי מה שהורו גדולי ישראל - להתייצב ולא לחתום". אחריו נשאו דברים ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, הגאון רבי בצלאל טולידנו, ראש ישיבת מיר ברכפלד הגאון רבי אריה פינקל, הגאון רבי יצחק אזרחי.

הגר"י אפרתי נשא גם הוא דברים קצרים אך חריפים, והבהיר כי גם הגרי"ש היה שולח תמיד לחתנו הגר"ח קנייבסקי. לאחר מכן, במשך דקות ארוכות עמד קהל האלפים על רגליו וקיבל בשירת 'ימים' את הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן שהגיעו.

ראש ישיבת אור אלחנן, הגר"מ חדש, קרא פרק תהילים. לאחריו נשא הגראי"ל שטיינמן דברי חיזוק ואמר: "זה דבר שנוגע לכלל הציבור, מי שעושה כך זה קידוש ה' ומי שלא עושה כך זה חילול ה', בפרט בבחירות כאלה שהרבה גופי תורה תלויים בזה. לכן אני מבקש שכל אחד יקח את הדברים ברצינות, זה לא סתם שהוא מצביע אלא שהוא קובע דברם לציבור ולדורות, כל אחד צריך להרגיש את האחריות ולא להגיד רק מה אכפת לי. חכמי הדור הסכימו להצביע ג' ולא לשום דבר אחר כדי לקדש ה' ולא להיפך חס ושלום".

את דבריו של הגר"ח מסר נאמנו הגאון רבי אליהו מן: "ציווני היום מרן לומר את הדברים הבאים בשליחותו: כתוב בגר"א שבכל דור ודור מאיר ניצוץ אחד בדור. הביאור הזה שמציאות וקיום התורה בכל הדורות היה תורה מסיני במסורת, על ידי חד בדרא. כשהיה הרב שך ה'חד בדרא' שהתורה נמסרה על ידו, כשהיה הרב אלישיב מוסר התורה הוא היה החד בדרא. הרב אלישיב מסר את הנהגת הדור ליבלח"ט החד בדרא של הדור שלנו מרן ראש הישיבה בעל 'אילת השחר'. אבא, הקהילות יעקב, היה לו הכרת הטוב גדולה לרב שך. השווער, הרב אלישיב היה לו הרבה הכרת הטוב למרן ראש הישיבה בעל האילת השחר. פה לא מדברים על גופי תורה רק, מדברים על התורה עצמה. מי לה' אלי - כל איש ואישה חייבים להצביע אך ורק ג', כל איש ואישה איסור גמור להימנע, בלי יוצא מן הכלל, בלי שום הוראת היתר וחשבונות, בכל המקומות, ירושלים, בני ברק, קרית ספר וכל העיירות".

הגר"א מן המשיך וסיפר כי הגר"ח התבטא כי להצביע למפלגה אחרת "זה משחק באש". לאחר מכן, הוקרא מכתבו של הגר"נ קרליץ. "המצביע למפלגה אחרת ממעט כבוד שמים". לסיום, נשא דברים ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי.

במודיעין עילית נערכה המשטרה בכוחות גדולים, בעקבות חשש מניסיונותיהם של גורמים הקשורים ל'בני תורה' להפריע למעמד.



כנס בחירות יהדות התורה תמיכה הגראי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד