י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המכתב המסעיר של הרבי: האם חב"ד תתמוך ב'טוב'?

אנשי 'טוב' חשפו מסמך בלעדי: מכתב עם הוראה מפתיעה מהרבי מליובאוויטש לחנוך ורדיגר - לרוץ באופן עצמאי • בפנים: המכתב

ורדיגר
ורדיגר

רשימת 'טוב לירושלים' חושפת הערב (מוצ"ש) התכתבות מלפני כ-20 שנה בין יו"ר הרשימה, חנוך ורדיגר, לבין הרבי מליובאוויטש זצ"ל, שעשויה להכריע באופן סופי את הצבעת חסידי חב"ד בירושלים עבור 'טוב'.

מההתכתבות עולה, לכאורה, כי הרבי היה נגד השתלבות של נציג חב"ד ברשימת 'יהדות התורה', כפי שהיה בשנים האחרונות, ובעד ריצה של סיעה שחסידי חב"ד תומכים בה באופן עצמאי למועצת העיר. צילומים מההתכתבות חולקו בערב שבת בכל בתי הכנסת של חב"ד בירושלים.

הרקע להתכתבות: בתחילת שנת שנת תשנ"ד (1993), התקיימו בירושלים בחירות למועצת העיר. חנוך ורדיגר, אז יו"ר פועלי אגודת ישראל בירושלים, הרשימה לה הצביעו חסידי חב"ד באופן מסורתי במשך שנים רבות ואשר לה היו צפויים להצביע גם בבחירות דאז, פונה אל הרבי בשאלה: האם להשתלב באחד המקומות האחרונים ברשימת 'יהדות התורה' או לרוץ ברשימה עצמאית. "שואל אני את כ"ק אדמו"ר שליט"א, כשם ששואל אני אותו בכל פרשת דרכים, וגם לעצם עניין זה נכנסתי בברכתו, האם על פא"י ועלי, כעומד בראש הרשימה של פא"י, להופיע ברשימה עצמאית בבחירות אלו, או לקבל את תנאי האגודה?" כותב ורדיגר במכתבו.

עוד באותו יום מקבל ורדיגר תשובה באמצעות מזכירו של הרבי, ר' יהודה לייב גרונר: "מענה כ"ק אדמו"ר שליט"א על הפקס שלך מערב יום שני י"ב תשרי: 'הסכמה וברכה להופיע ברשימה עצמאית'".

יצויין כי חשיפת המכתב מגיעה לאחר קמפיין אינטנסיבי של 'טוב לירושלים' בקרב חסידי חב"ד בירושלים, אשר, לדברי גורמים ב'טוב', הוביל לכך שרבים מבני הקהילה מתכוננים ביום שלישי הקרוב להכניס פתק של 'עד' לקלפי. ב'טוב' טוענים כי הקמפיין שלהם בקרב החסידות הוביל אף לכך שבימים האחרונים החל קמפיין נגדי של יעקב הלפרין - חסיד חב"ד שהורד לקראת בחירות הקרובות למקום השביעי ברשימת 'יהדות התורה', ונמנע עד כה מנטילת חלק בקמפיין 'יהדות התורה' - לטובת ג'.
טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד