כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למרות הירידה בעלויות השינוע

המשבר הכלכלי באירופה: מוצרי החשמל בישראל יתייקרו בכ-15%

היבואניות - אלקו, ניופאן ומיניליין הודיעו על שורת התייקרויות שקורות לטענתן בגלל האינפלציה ובשל עליות מחירים אצל יצרניות אירופיות | עליית המחירים מגיעה כאשר במקביל, נהנות החברות מירידה חדה בעלות השינוע מסין

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יבואניות מוצרי החשמל, ראלקו, ניופאן ומיניליין, מייקרות את מחירי הקנייה לקמעונאים בעד 15% בטענה להתייקרות מחירים מצד הספקיות בחו"ל, כך על פי פרסום ב'כלכליסט'.

על פי הדיווח, עיקר ההתייקרויות נרשמות מצד יצרניות מוצרי חשמל בטורקיה ואירופה, שסופגות התייקרויות בעלויות הייצור בשל האינפלציה ומחירי האנרגיה שמושפעים מהמלחמה ברוסיה ואוקראינה. מנגד, עלויות ההובלה ירדו דרמטית ונכון לעכשיו מחירי המוצרים שמיובאים מהמזרח הרחוק לא התייקרו.

ראלקו הודיעה לקמעונאים כי היא מעלה את מחירי כל מוצרי בלומברג, שמיוצרים בטורקיה במפעל ארצ'ליק, בשיעור של עד 15%, החל מסוף נובמבר. החברה ציינה שהסיבה היא בין היתר עלויות השינוע, למרות שעלויות השינוע דווקא במגמת ירידה משמעותית ועל אף שהיא לא מושפעת מעליות הריבית והאינפלציה. במכתב לקמעונאים כתבה ראלקו כי "מחירי חומרי הגלם ממשיכים לעלות וכן מחירי השינוע, ובהתאם היצרנים מעדכנים את המחירים. אשר על כן, אנו נאלצים להודיע על עליית מחיר בשיעור של עד 15% לכלל מוצרי בלומברג, שתיכנס לתוקף החל מיום 25 בנובמבר 2022".

בדיווח של ראלקו עצמה בעת פרסום דו"חות הרבעון האחרון, באוגוסט, כתבה החברה: "לפי תחזית בנק ישראל, צפויה ריבית הפריים להגיע לשיעור של 2.75% בתוך שנה, ושיעור האינפלציה השנתית יגיע לכ־4.5% ב־2022. שינוי שיעור הריבית כאמור יכול להשפיע על הוצאות המימון של החברה בנוסף, לשיעור האינפלציה העולה קיימת השפעה שאינה מהותית על תוצאות החברה, בין היתר, בשל עלויות כוח אדם. יחד עם זאת, להערכת הנהלת החברה, נכון למועד אישור הדוח לא קיימת חשיפה מהותית לשינויים בריבית ולשיעור האינפלציה". ראלקו הציגה הרעה בתוצאות הכספיות ברבעון הקודם, שכללו צניחה של קרוב ל־80% ברווח הנקי.

בנוסף לראלקו, גם יבואנית מוצרי החשמל ניופאן הודיעה לקמעונאים על התייקרות של עד 8% במחירי המוצרים שמיובאים מאירופה. "בשל עליית מחירי חומרי הגלם בעולם, והעלאת מחירי הקניה על ידי הספקים בחו"ל, מחירי הקניה יעודכנו בעליה של 5%–8% לכלל מותגי החברה: דלונגי, אינדסיט, באוקנכט, קראון, טפאל, מולינקס, קיצ'נאייד ומג'ימיקס", הודיעה ניופאן לקמעונאים. החברה תשלח לקמעונאים מחירונים בשבועיים הקרובים, אך המחירון החדש צפוי להכנס לתוקף רק בינואר 2023. במקביל, מיניליין הודיעה על התייקרות של 15% במותג אלקטרולוקס שמיוצר באירופה.

 

מוצרי חשמל עליית מחירים יוקר המחיה אינפלציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד