כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההתייקרות תתחיל מחר

רגע לפני עליית המחירים: תנובה חילקה 100 מיליון ש"ח

תנובה שבשליטת ברייט פוד הסינית והקיבוצים, חילקה לפני כחודש דיבידנד בגובה 100 מיליון שקל לבעלי המניות, מדובר בצעד שיעזור לרשתות ללחוץ ואולי אף לדחות את עליית המחירים. מבחינה ציבורית, חלוקת כסף רגע לפני עליית מחירים הינה דבר פסול

רגע לפני עליית המחירים: תנובה חילקה 100 מיליון ש"ח
מוצרי תנובה צילום: מתוך פייסבוק של תנובה

קונצרן המזון שבשליטת ברייט פוד הסינית והקיבוצים חילק לפני כחודש דיבידנד בגובה 100 מיליון שקל לבעלי המניות, כך נודע ל"כלכליסט". הדיבידנד חולק בהמשך לחלוקת דיבידנד קודמת של כ־200 מיליון שקל בתחילת השנה.

הביקורת בחלוקת הדיבידנד הנוכחית נרשמה כיוון שמדובר בזמן קצר לפני הודעת תנובה לקמעונאים על העלאת מחירי מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח וייקור גם של תחליפי החלב בשיעור ממוצע של 4.7%. ההתייקרות תיכנס לתוקף מחר.

בתנובה הסבירו את הדרישה לייקור המוצרים בזינוק במחיר החלב הגולמי, שהגדיל את הוצאותיה ב־400 מיליון שקל. במרבית רשתות השיווק כבר אישרו לתנובה את עליית המחירים, בשל הקושי לקיים חנות מזון ללא מוצרי החלב של מי שמחזיקה בכ־49% מהשוק ושולטת גם בשוק תחליפי החלב.

מי שטרם נתנה את אישורה למהלך היא שופרסל, מובילת שוק הקמעונאות. חלוקת הדיבידנד בעת הנוכחית על ידי תנובה תאפשר לשופרסל ללחוץ לצמצום ההתייקרות המתוכננת.

תנובה דיבידנד העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד