כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אווירה של העלאת מחירים"

משרד התחבורה מעלה את מחיר אגרות הרכב: זה המחיר שתשלמו

משרד התחבורה פרסם את מחירי שנת 2023 ומהם עולה שורת התייקרויות באגרה השנתית לרכב | רכבים שעולים יותר מ-314 אלף שקל וגילם עד שלוש שנים יספגו את ההתייקרות הגבוהה ביותר, וישלמו החל מינואר 4,671 שקל 

משרד התחבורה מעלה את מחיר אגרות הרכב: זה המחיר שתשלמו
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד התחבורה מפרסם את אגרות הרישוי לרכב לינואר 2023 - והמחירים, כך על פי הפרסום של תומר הדר ב'כלכליסט', יעלו בחלק מהמקרים ברמה של עשרות שקלים.

כיום ישראלים שמחזיקים ברכב נדרשים לשלם מדי שנה אגרת רישוי שעוברת לידי המדינה, בניגוד למחיר הטסט, שעובר למכון הרישוי תמורת העברת טסט הפיזית. אגרות הרישוי מתעדכנות בהתאם למדד, בדרך כלל על בסיס שנתי. מעבר לכך, כיום בעלי מכוניות חדשות אינם נדרשים להעביר את המכונית את הטסט הפיזי במכון הרישוי במשך שלוש שנים – אבל כן נדרשים לשלם את אגרת הרישוי השנתית.

על פי הדיווח, מרשימת אגרות הרישוי לשנת 2023 עולה שורת התייקרויות שיורגשו מינואר הקרוב. לדוגמה, בעל מכונית עממית במחיר של עד 106 אלף שקל שגילה הוא עד שלוש שנים נדרש עד כה לשלם מדי שנה אגרת רישוי בגובה 1,096 שקל. מינואר הקרוב הוא יידרש לשלם 1,102 שקל. אם אותה מכונית עממית (שעלתה 106 אלף שקל כשהיתה חדשה) היא בת ארבע עד שש שנים – עד כה נדרש בעליה לשלם אגרת רישוי בגובה 959 שקל. כעת החל מינואר הקרוב המחיר יתייקר ל-965 שקל. אם מדובר במכונית יקרה יותר – למשל כזו שמחירה הוא 150 עד 170 אלף שקל, כיום עומד גובה אגרת הרישוי שלה, במשך שלוש השנים הראשונות על הכביש, על 2,004 שקל. החל מינואר הקרוב תעלה האגרה ל-2,016 שקל.

כצפוי, ההתייקרות המשמעותית ביותר תחול בדגמי המכוניות היקרות שמחירן מעל 314 אלף שקל. יש לציין כי באופן אירוני מדינת ישראל לא קבעה דרגות למחירי הרישוי למכוניות שמחירן הוא מעל 314 אלף שקל, כלומר עלות הרישוי למי שרכש פורד ב-400 אלף שקל ומי שרכש פרארי ב-2 מיליון שקל היא זהה. לדוגמה, מחיר אגרת הרישוי לרכב במחיר של מעל 314 אלף שקל שגילו עד שלוש שנים הוא כיום 4,643 שקל. החל מינואר הקרוב המחיר יעלה ל-4,671 שקל.

אגרת רישיון רכב משרד התחבורה העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד