כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לביבי, לשרה וליאיר

תביעת הדיבה של משפחת נתניהו: זה הסכום שישלם אהוד אולמרט

בית המשפט קיבל את תביעת לשון הרע שהגישו בני משפחת נתניהו ומתח ביקורת קשה על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שכינה את נתניהו, רעייתו ובנו "חולי נפש" | השופט קבע כי אולמרט ישלם סכום נמוך מזה שדרשה המשפחה והפיצוי יעמוד על כמעט 100 אלף ש''ח

תביעת הדיבה של משפחת נתניהו: זה הסכום שישלם אהוד אולמרט
עמוס בן גרשום, לעמ

בית משפט השלום בתל אביב קיבל הבוקר (שני) את תביעת לשון הרע שהגישה משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט. בפסיקתו אמר השופט כי "ההתייחסות כחולי נפש יכולה להשפיל" וקבע כי ראש הממשלה לשעבר יפצה את בני משפחת נתניהו בסך הכול ב-97.5 אלף שקלים עם הוצאות. הפיצוי מתחלק כך: לשרה נתניהו - 35 אלף ש''ח. לביבי - 20 אלף ש''ח. ליאיר - 7.5 אלף ש''ח. הוצאות המשפט 35 אלף ש''ח.

בתביעה שהוגשה בחודש מאי אשתקד, תבעו בנימין, שרה ויאיר נתניהו מאולמרט 837 אלף שקלים על הוצאת לשון הרע. לטענתם, ראש הממשלה לשעבר הוציא את דיבתם כשאמר בשני ריאיונות באפריל 2021 כי הם "חולי נפש" הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי. 

"על התביעה להתקבל בעיקרה. מר אולמרט לא הוכיח את עמידתו בהגנת אמת דיברתי", אמר השופט יריב בהכרעתו. "ההתייחסות יכולה להשפיל, ואמירה כאילו הם יכולים להיות מסוכנים לציבור, התייחסות כזאת יש בה חומרה מיוחדת. המסקנה היא כי הפרסום הראשון הוא לשון הרע כהגדרתה בחוק".

עוד אמר השופט בבית המשפט: "לא ניתן לגזור מהתיאורים אבחנה רפואית. הגעתי למסקנה כי לא ניתן לראות את הדברים כהבעת עמדה בתום לב". מנגד, השופט לא קיבל שאולמרט אמר את הדברים כדי לפגוע: "אינני סבור שהייתה בכוונתו לפגוע. אין לראות בניסיון של דמות ציברות להשפיע על תוצאה פוליטית כוונה לפגוע. הקשרו של הפרסום יש לו כדי להצדיק התייחסות מקלה יותר".

"הפיצוי שזכאי לו נתניהו הוא הנמוך ביותר", אמר השופט. "הפיצוי שלה זכאית רעייתו גבוה יותר. הבחירה בקריירה ציבורית היא החלטה של איש הציבור עצמו ולא של בת הזוג, ולכן שליטתה על הבחירה בחיים הציבוריים פחותה יותר. על כן, במידרג הפיצויים גם ילדיו זכאים לפיצוי גבוה יותר, הגבוה מבין השלושה".

אהוד אולמרט תביעת לשון הרע משפחת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד