י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משחק הכסאות

המשא ומתן הגיע למבוי סתום: קרבות בתוך המחנה על התיקים

שלושה שבועות מתוצאת הבחירות הדרמטית לגוש הימין, אך חלוקת השלל הקואליציוני מסתמנת ככאב ראש אחד גדול | המאבק בין הציונות הדתית לליכוד התרחב גם לשורות עוצמה יהודית ובשס מדירים שינה מעיניהם מהפחד על מה שעלול להתרחש בגזרת המו"מ על תיק הדתות

המשא ומתן הגיע למבוי סתום: קרבות בתוך המחנה על התיקים
ראשי סיעות גוש הימין צילום: צלמי פלאש 90

שלושה שבועות מאז החלו במו"מ והקושי להגיע להסכמות לקראת השבעת ממשלה הולך ומתגבר. נכון להבוקר (שני) רוב מפלגות מחנה הימין במלחמת כיפופי ידיים מול הליכוד בקרב על התפקידים.

את עיקר המשבר מנהל חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שמסרב להתפשר על התיר הבכיר, אוצר או ביטחון. נכון לשעה זו דרעי עדייו טוען כי הוא מעוניין באוצר ובליכוד מסרבים לוותר על הביטחון.

מאז אמש מתנהל משבר גם מול 'עוצמה יהודית', לפי הודעה ששיגרו במפלגה נטען כי הליכוד חזר בו מהסכמה להעביר לידם את משרד הנגב וגליל. משכך, בעוצמה יהודית הודיעו על הפסקת השיחות מול הליכוד וחבר הכנסת איתמר בן גביר מסנן שיחות מלשכת ראש הממשלה המיועד נתניהו.

נוסף לכך, גם מול יהדות התורה טרם הגיעו לסיכומים סופיים, בליכוד מבקשים להשיב ליהדות התורה תשובות בדרישות בחוקי השבות, הגיור ועוד, לצד נושא התיקים שטרם הגיע לעמק השווה, כאשר יהדות התורה קרובה לחתימה.

בש״ס ונעם משדרים כלפי חוץ כי המו״מ מתנהל בטוב, ברגע שדרעי יכריע על התיק בו הוא מעוניין יסגרו גם שאר התיקים שידרשו בש״ס. כשבמרכז מתנהל קרב מול הציונות הדתית על תיק הדתות בו מעוניינים גם בציונות הדתית לקבל סמכויות למינויי רבנים ודיינים.

לנתניהו נותרו עוד 20 יום למועד האחרון להרכיב ממשלה, באם יידרש יוכל לבקש מהנשיא ולקבל הארכה של עוד 14 יום, באם לא תוקם ממשלה עד למועד הזה, המנדט יעבור למועמד אחר, כשבליכוד לא שוללים תרחיש של בחירות שישיות, אך שמא הנושא עולה רק כדי לאיים על השותפות.

משא ומתן קואליציוני הליכוד הציונות הדתית מפלגת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד