כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר הניצחון בבחירות

קווין מקארתי הבטיח להוציא מוועדת החוץ את האנטישמית

קווין מקארתי, היו"ר הבא ככל הנראה של בית הנבחרים של ארה"ב, אמר שהוא יוציא את אילהאן עומר, חברת הקונגרס הדמוקרטית האנטישמית של מינסוטה, מוועדת החוץ של בית הנבחרים, בין השאר בגלל הביקורת שלה על ישראל

קווין מקארתי הבטיח להוציא מוועדת החוץ את האנטישמית
קווין מקארתי צילום: צילום מסך

בפנייה לתומכים יהודים של המפלגה הרפובליקנית, קווין מקארתי הבטיח להוציא את אילהאן עומר מוועדת החוץ של בית הנבחרים. קווין מקארתי, הוא היו"ר הבא ככל הנראה של בית הנבחרים של ארה"ב אחרי שהדמוקרטים הפסידו את השליטה על הבית בסיום בחירות אמצע הקדנציה. הוא אמר כי הוא יוציא את אילהאן עומר, הדמוקרטית האנטישמית ממינסוטה, מוועדת החוץ של בית הנבחרים, בין השאר בגלל הביקורת שלה כלפי ישראל.

הוא גם רמז שהביקורת האישית שלה עליו בשנה שעברה הייתה גורם משמעותי בהחלטה. מקארתי, רפובליקני מקליפורניה שמפלגתו זכתה זה עתה ברוב דחוק בבית הנבחרים, נאם במוצאי שבת בפני ועידת הקואליציה היהודית הרפובליקנית השנתית בלאס וגאס.

"בשנה שעברה הבטחתי שכשאהיה יושב ראש, אוציא את אילהאן עומר מוועדת החוץ של בית הנבחרים על סמך דבריה האנטישמיים והאנטי-אמריקאיות החוזרות ונשנות. אני מקיים את ההבטחה הזו. אני זוכר מה היא אמרה עלי, אני זוכר מה היא אמרה על ישראל. אני זוכר מה היא אמרה על מערכת היחסים של ארה"ב-ישראל, זכרתי את זה כל כך הרבה זמן, הבטחתי לכם בשנה שעברה שהיא לא תהיה יותר בוועדה. אני מקיים את ההבטחה הזו".

אחד הציוצים הידועים לשמצה של עומר היה כשאמרה שתמיכתו של מקארתי בישראל היא "הכול על בנג'מין", סלנג של שטרות של 100 דולר. מאוחר יותר היא התנצלה. ההתייחסות של מקארתי למה שאמרה עליו עומר עשויה להתייחס גם לכך שכינתה אותו "שקרן ופחדן" בשנה שעברה לאחר שסירב לגנות חברת קונגרס רפובליקנית, נציגת קולורדו לורן בוברט, על כך שכינתה אותה חברה ב"חוליית הג'יהאד". ואמרה שהיא חוששת שעומר, מוסלמית אמריקאית סומלית נושאת פצצה.

רפובליקנים דמוקרטים בחירות בארה''ב אילהאן עומאר אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד