א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חשש לטבח

כוחות גדולים של משמרות המהפכה נכנסו לעיר מהבאד

ארגוני זכויות אדם ואיש דת בולט הזהירו מפני דיכוי צבאי בעיר הכורדית, בעקבות הפגנות עזות שם. איש דת סוני בולט, מולבי עבדולחמיד, קול מתנגד רב עוצמה באיראן, קרא לכוחות הביטחון להימנע מלירות באנשים במהבאד

כוחות גדולים של משמרות המהפכה נכנסו לעיר מהבאד
משמרות המהפכה עם מקלעים ברחובות צילום: באדיבות המצלם

ארגוני זכויות כורדים ואיש דת סוני בולט המבקר את ממשלת איראן אמרו כי המשטר הגביר את דיכוי ההפגנות נגד הממשלה באזור הכורדי במדינה, פרס כוחות רבים וירה למוות בארבעה מפגינים אמש (ראשון). תמונות וסרטונים שאינם ניתנים לאימות הראו כלי רכב צבאיים איראניים זורמים לתוך העיר מהבאד שבמערב המדינה.

עיקר תשומת הלב מופנית בימים האחרונים לערים הכורדיות של איראן, וביתר שאת לעיר מהבאד, שבה הוצתה מחאה גדולה במיוחד לאחר שילד בן עשר מתושבי העיר נרצח בירי של אנשי הבאסיג', בעת ששהה ברכב המשפחתי יחד עם הוריו. הלווייתו של הילד הפכה למפגן מחאה ענק ולאחריה פרצה הפגנה אלימה מאוד.

אתמול פורסם תיעוד המראה כניסה מאסיבית של רכבי בטחון של משמרות המהפכה אל העיר מהבאד. עם זאת, התושבים לא הפסיקו את ההפגנות, ובמקום זאת הם הקימו ביצורים ברחובות, ויצרו מחסומים בכבישים על מנת לאתגר את אנשי משמרות המהפכה.

ארגון זכויות האדם 'הנגאו', שבסיסו בנורבגיה, מסר כי מסוקים צבאיים נשאו אנשי משמרות המהפכה כדי לדכא את ההפגנות שהיו אינטנסיביות במיוחד בתחילת השבוע. ארגון 'הנגאו' מסר גם כי כוחות איראנים פתחו באש בעיירה מריבן.

איש דת סוני בולט, מולבי עבדולחמיד, קול מתנגד רב עוצמה באיראן, קרא לכוחות הביטחון להימנע מלירות באנשים במהבאד. "חדשות מטרידות עולות מהאזורים הכורדיים, במיוחד ממהבאד, לחץ ודיכוי יובילו לחוסר שביעות רצון נוסף. על השוטרים להימנע מלירות על אנשים", כתב עבדולחמיד בטוויטר.

הארגון מסר עוד כי לפחות ארבעה מפגינים נהרגו באזור הכורדי. קבוצה נוספת של פעילים דיברה על רצח מורה וילדה בת 16. התקשורת הממלכתית האיראנית אמנם התייחסה לתסיסה באזורים הכורדיים, אך הודיעה ביום ראשון שהשקט הוחזר לאזור.

איראן מהומות הפגנות באיראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד