כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דרך חברה סעודית

השותפים החדשים של משפחת טראמפ: סולטנות עומאן

סולטנות עומאן הפכה לשותפה לעסקת נדל"ן שנחתמה בשבוע שעבר על ידי הנשיא לשעבר טראמפ דרך חברה סעודית. ההסכם ממשיך נוהג שהיה פופולרי עבור העסק המשפחתי של טראמפ עד שטראמפ נבחר לנשיא - מכירת זכויות מיתוג לפרויקט בחו"ל בתמורה לדמי רישוי נדיבים

השותפים החדשים של משפחת טראמפ: סולטנות עומאן
מגדלי טראמפ צילום: pexels

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חתם בשבוע שעבר במשרדו במגדלי טראמפ בניו יורק, עסקת נדל"ן עם סעודיה וסולטנות עומאן, הצטרפו אליו בנו אריק טראמפ והמנהל הבכיר של חברת נדל"ן מערב הסעודית. העסקה היא עם חברת נדל"ן סעודית, שמתכוונת להקים מלון ממותג על שם טראמפ, וילות ומגרש גולף כחלק מפרויקט נדל"ן בשווי 4 מיליארד דולר בעומאן, עומאן גובלת באיחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית ותימן.

באמצעות שיתוף פעולה עם החברה הסעודית, טראמפ הופך גם לחלק מפרויקט המגובה על ידי ממשלת עומאן עצמה. ההסכם ממשיך נוהג שהיה פופולרי עבור העסק המשפחתי של טראמפ עד שטראמפ נבחר לנשיא - מכירת זכויות מיתוג לפרויקט בחו"ל בתמורה לדמי רישוי נדיבים. אבל מה שהופך את הפרויקט הזה ליוצא דופן ובוודאי תעצים את השאלות בנוגע לעסקה, טראמפ, כנשיא לשעבר ובתקווה להיות נשיא שוב בבית הלבן, למעשה מתנהל כשותף עם ממשל זר לו יחסים מורכבים עם ארצות הברית, כולל תפקידו בניסיון לסיים את המלחמה בתימן ומדיניות חוץ חשובה אחרת, כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

העסקה שחתם טראמפ הייתה עם דאר אל ארקאן, חברת נדל"ן מסעודיה שמובילה את הפרויקט בשיתוף עם ממשלת עומאן בעלת הקרקע. זוהי העסקה השנייה שנחתמה לאחרונה בין טראמפ ומשפחתו שיש לה קשרים פיננסיים ישירים עם מדינות במזרח התיכון, ארגון טראמפ גם אירח טורנירי גולף הנתמכים על ידי ממשלת סעודיה, מועדוני הגולף בניו ג'רזי ובפלורידה. קרן ההשקעות הציבורית של ממשלת סעודיה בסך 620 מיליארד דולר מימנה את טורנירי הגולף.

לממשל טראמפ, כולל ג'ארד קושנר, חתנו של מר טראמפ, היו קשרים הדוקים עם סעודיה במהלך כהונתו של מר טראמפ בבית הלבן. קושנר קיבל גם השקעה כספית מהממשלה הסעודית, השקעה של 2 מיליארד דולר בחברת ההשקעות הפרטית שלו, Affinity Partners.

לפני שנבחר לנשיא, טראמפ ומשפחתו חתמו על עסקאות למתן רישוי בשם 'טראמפ' במקומות הכוללים את אינדונזיה, טורקיה, הפיליפינים, דובאי, הודו, פנמה וקנדה, והיא מחזיקה באתרי גולף בסקוטלנד ובאירלנד. עסקת גורדי שחקים מתוכננת אחת בדובאי, שהוכרזה ב-2005, כללה את Nakheel, חברת הנדל"ן שבשליטת דובאי. אבל הפרויקט הזה נזנח בסופו של דבר.

קתלין קלארק, פרופסורית למשפטים באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס אמרה ל'ניו יורק טיימס': "ממשלת סעודיה ועומאן עשויה להאמין שנתינה לטראמפ את אישור הרישוי תועיל להם בעתיד, אם טראמפ יחזור להיות נשיא. העסקה הזו יכולה להיות דרך להבטיח שהם יהיו שותפים של טראמפ וירוויחו".

פרויקט אאידה בעומאן מתוכנן להיבנות מחוץ לעיר הבירה מוסקט, על שורה של גבעות המשקיפות על הים הערבי על קרקע שבשליטת החברה לפיתוח ותיירות, סוכנות תיירות בבעלות ממשלת עומאן. ויכלול 3,500 וילות יוקרה, שני בתי מלון הכוללים 450 חדרים בסך הכל ומגרש גולף, וכן מסעדות וחנויות שונות.

היחסים בין ארצות הברית לעומאן לא היו חמים כמעט במהלך כהונתו של מר טראמפ כפי שהיו עם סעודיה. עומאן סירבה לחתום על הסכמי אברהם, שנירמל את היחסים בין מדינות אחרות במזרח התיכון וישראל.

זאת אחת הפעמים הבודדות מאז נבחר טראמפ לנשיא שהוא מפרסם את חלקו בעסקת נדל"ן משפחתית חדשה. משפחת טראמפ הפסיקה לחתום על עסקאות בינלאומיות חדשות לאחר שטראמפ נבחר. עסקת הנדל"ן עם השותף הסעודי בעומאן היא הראשונה מאז עזב את הבית הלבן.

דונלד טראמפ סעודיה עומאן עסקאות נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד