כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפעיל רשת עבריינית בישראל

20 מיליון ש"ח: תושב חברון נאשם בעבירות מס

תושב חברון מואשם בעבירות מס בהיקף של כ-20 מיליון ש"ח | הכוללות ניצול של מנגנון ההתחשבנות בין ישראל לרש"פ

20 מיליון ש"ח: תושב חברון נאשם בעבירות מס
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

כתב אישום חמור הוגש אתמול (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים כנגד חמאד שריתח, בן 39 מיאטה שליד חברון. שריתח מואשם בהפעלת רשת עבריינית בישראל שעסקה בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, ובהוצאה במרמה של חשבוניות המיועדות לתיעוד עסקאות בין עוסקים ישראלים לפלסטינים. בנוסף, מואשם שריתח כי איים על נחקרים בפרשה על מנת להניא אותם מלמסור עדות אמת כנגדו. על פי כתב האישום, העבירות שביצע שריתח גרמו נזק לקופת מדינת ישראל בסכום כולל של קרוב ל-20 מיליון ₪.

על פי כתב האישום, שריתח הפעיל מערך להפצת חשבוניות מס פיקטיביות לעוסקים שונים. החשבוניות הוצאו על שם עוסקים שונים שעימם לא היה לנאשם קשר והוא לא היה מורשה מטעמם להוציא חשבוניות. חשבוניות אלו לא ייצגו עסקאות אמת וכל מטרתן הייתה לאפשר לעוסקים שקיבלו אותם לקזז מס תשומות ולהפחית חבות מע"מ. הסכום הכולל שנרשם בחשבוניות הללו היה כ-76 מיליון ₪ והמס הכלול בהן הוא כ-11.2 מיליון ₪.

בנוסף, מואשם שריתח בהוצאה במרמה של חשבוניות מסוג I המשמשות להתחשבנות בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית. חשבוניות אלו מונפקות על ידי משרדי מע"מ אזוריים לעוסקים ישראלים המבצעים עסקאות עם עוסקים פלסטינים. על בסיס חשבוניות אלו מקזזים עוסקים פלסטינים את חבות המע"מ שלהם מול הרשות הפלסטינית, ואחת לחודש מעבירה מדינת ישראל לרשות הפלסטינית את המע"מ שגבתה מעוסקים ישראלים בגין העסקאות המפורטות בהן.

על פי כתב האישום, הנאשם פעל להקמה ורישום של חברות ישראליות על שם ישראלים מטעמו, והנחה אותם לדרוש חשבוניות I ממשרדי מע"מ אזוריים. את החשבוניות העביר לעוסקים פלסטינים שלא היה להם קשר עסקי עם החברות הישראליות על מנת שינכו את המס הגלום בהן מול הרשות הפלסטינית. את סכום המס שהיה נקוב בחשבוניות, שהסתכם בכ-6.2 מיליון ₪, קיבלה הרשות הפלסטינית ממדינת ישראל במסגרת מנגנון ההתחשבנות הכספית ביניהן. בדרך זו, קיבל הנאשם כספים רבים במרמה מקופת מדינת ישראל וסייע לחברות פלסטיניות להתחמק מתשלום מס.

בנוסף, מואשם שריתח כי על מנת להפחית את חבות המע"מ של חלק מהחברות שהקים לצורך הנפקת חשבוניות I, קיזז חשבוניות מס פיקטיביות על שם עוסקים שונים ואף קיזז מס ללא חשבוניות כלל. סכום המס שקיזז הנאשם מסתכם בכ-2 מיליון ₪.

לבסוף, מואשם שריתח כי במהלך החקירה איים על אחד הישראלים שעל שמם הקים חברות כי יפגע בו אם ימסור עדות נגדו. בנוסף, מואשם שריתח כי התקשר לאחד ממנהלי החשבונות בחברות שהקים ואיים עליו כי יפגע בו כתגובה על כך שהעיד נגדו. 

 

 

חשבוניות פיקטיביות חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד