י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פחדתי מלינץ"

נהג עצר לקניות בכפר פלסטיני, הנוסעים נשארו באוטובוס

נהג ערבי-ישראלי עשה לעצמו נוהג לעצור את האוטובוס בקו מגוש עציון לירושלים באחד הכפרים הפלסטינים ולרדת לקניות, כשהנוסעים נשארים באוטובוס. הוא הושעה מתפקידו, וייערך לו בירור. "הייתי בטוחה שעוד רגע עושים בי לינץ"

נהג עצר לקניות בכפר פלסטיני, הנוסעים נשארו באוטובוס
אוטובוס של חברת אפיקים. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

נער כבן 13 תושב תקוע נסע בשבוע שעבר מביתו לירושלים, באוטובוס קו 366 של "אגד תעבורה", אך בעת שעבר האוטובוס בלב כפר פלסטיני שבדרך, עצר הנהג, ירד מהאוטובוס לקניות במכולת, והשאיר עליו מספר ילדים לבדם. "הילד סיפר לי על כך מבוהל", אמרה אימו לאתר לשילה פריד במקור ראשון. "באמצע כפר שהוא לא מכיר, מוקף פלסטינים, הנהג פשוט משאיר את האוטובוס והנוסעים בלב הכפר ויוצא לקניות".

הנער המבוהל סיפר זאת אחר כך לחבריו וגילה שאינו היחיד שנקלע לחוויה הלא נעימה, וגם חבריו חוו דבר דומה. במקרה נוסף, עלתה לאוטובוס באותו הקו צעירה כבת 20, תושבת תקוע, כאשר הנהג עצר את האוטובוס באותה הנקודה, הלך לקניות במכולת בלב הכפר והיא נותרה לבדה באוטובוס.

"לא הבנתי מה קורה", סיפרה הצעירה לאתר מקור ראשון. "באמצע כפר פלסטיני שאף אחד לא מחליט סתם לטייל בו ולא נכנס אליו באופן עצמאי, הנהג יורד ומשאיר אותי לבד. צעקתי לו בבהלה 'היי לאן אתה הולך' והוא אמר לי 'אני כבר חוזר' ויצא, ישבתי מפוחדת באוטובוס, ראיתי אותו מהחלון יורד למכולת, יושב שם עם חבורת ערבים, הייתי בטוחה שעוד רגע עושים בי לינץ'. יהודייה לבדה באמצע כפר בסיטואציה לא ברורה ולא נעימה בכלל, הייתי ממש מפוחדת. עד שירדתי בתחנה שאליה הייתי צריכה להגיע לא היה לי ברור כיצד הנסיעה הזאת תגמר".

שי מלכה, סמנכ"ל השירות ודובר אלקטרה אפיקים, מסר בתגובה למקור ראשון כי "בעקבות הפרטים, שנמסרו על ידי מקור ראשון, בוצע בירור ראשוני למקרה ממנו עולה, כי נהג האוטובוס עצר במהלך הנסיעה בניגוד לרישיון הקו והתקנות. בעקבות הממצאים הושעה הנהג מעבודתו עד לבירור מקיף בעניין, שלאחריו נקבל החלטה להמשך העסקתו של הנהג בחברה. לצד זאת, הטענה לפיה זהו אינו מקרה ראשון מחייבת אותנו כחברה להבהיר לכל הנהגים שלנו שהדבר אסור, אינו מקובל ובעל סיכון ביטחוני ממשי, ועל כן אם נדרש לכך שוב נפעל באופן מיידי ונחרץ. במישור האישי, אני מצר על האירוע ומתחייב שהוא יטופל באופן נקודתי ובאופן רוחבי, כדי למנוע את האפשרות למקרה דומה בעתיד".

חברת אפיקים אגד תעבורה כפר פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד