כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הפשע הנתעב בתולדות האנושות"

שר החוץ הפלסטיני ביקר באנדרטה לזכר קורבנות השואה בברלין

שר החוץ הפלסטיני, ביקר באנדרטה לזכר קורבנות השואה בברלין, יחד עם השגריר הפלסטיני בגרמניה. בציוץ שפרסם ערפה נראים השניים כשמאחוריהם האנדרטה בברלין, ובציוץ נכתב "זכרנו את קורבנות הפשע הנתעב ביותר בתולדות האנושות"

שר החוץ הפלסטיני ביקר באנדרטה לזכר קורבנות השואה בברלין
ריאד אל-מאלכי, עם השגריר הפלסטיני ליית' ערפה צילום: טוויטר

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, ביקר בסוף השבוע האחרון באנדרטה לזכר קורבנות השואה בברלין, יחד עם השגריר הפלסטיני בגרמניה, ליית' ערפה. בציוץ שפרסם ערפה בחשבונו, נראים השניים כשמאחוריהם האנדרטה בברלין, ובציוץ נכתב "זכרנו את קורבנות הפשע הנתעב ביותר בתולדות האנושות". דובר משרד החוץ הגרמני צייץ בתגובה כי הוא מכבד את הביקור והוסיף "אכן היה זה הפשע הנתעב ביותר בתולדות האנושות". האירוע קורה במסגרת ביקור מדיני שקיים אל-מאלכי בברלין בשבוע שעבר ושנמשך מספר ימים, במהלכם פגש בכירים גרמנים עימם דן בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית. כך דווח ב'כאן חדשות'.

בתוך כך משרד התובע הכללי בברלין לא יחקור את יו"ר הרשות הפלסטינית בגין עברות של הכחשת שואה. היום במסמך שנחשף ל BILD הגרמני, משרד התובע הכללי החליט לא לחקור את דבריו של אבו מאזן בחשד לאנטישמיות ורלטיביזציה, לפי המשרד, ההאשמה שישראל ביצעה "50 שואות" נגד הפלסטינים אינה רלטיביזציה של השואה עבור הפרקליטות, אלא רק השוואה לא ראויה.

כזכור במהלך פגישה שערך אבו מאזן עם קנצלר גרמניה שולץ באוגוסט בה האשים את ישראל בכך שביצעה "50 שואות", אמירה שעוררה סערה בגרמניה ובישראל, קנצלר גרמניה וגורמים פוליטיים נוספים גינו את האמירה בחריפות. בפגישה ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, סירב להביע חרטה על טבח הספורטאים במינכן שבוצע בידי "ספטמבר השחור". במהלך מסיבת העיתונאים, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אבו מאזן האם הוא כנשיא של הפלסטינים מוכן בשם עמו להתנצל בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח.

בתגובה אבו מאזן אמר כי "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים - דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא "די". בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות. אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה כעת בסרטים דוקומנטריים כמו הטבח בטנטורה ב-1948 והטבח בכפר קאסם ב-1956. אני לא רוצה יותר משלום".

קנצלר גרמניה ספג ביקורת קשה על כך שלא הגיב מיד לדברי אבו מאזן שהאשים את ישראל בביצוע מעשי רצח עם והשווה את הסכסוך הישראלי פלסטיני לשואה. כשהשניים עמדו זה לצד זה בברלין בעת מסיבת עיתונאים. קנצלר גרמניה הגיב למחרת כי הוא "נגעל מהטענה הבלתי נסבלת של עבאס על 50 השואות".

רשות הפלסטינית גרמניה ברלין שואה אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד