כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כשכיפה שחורה לראשו

הח"כ החדש בירך 'שהחיינו' בנאום הבכורה

ח"כ בועז ביסמוט נשא נאום בכורה במליאת הכנסת ואמר: "הביטוי "מדינת כל אזרחיה" נועד להסוות את המטרה האמיתית: מדינת כל לאומיה, כלומר מחיקת הזהות היהודית של ישראל" | בפתח נאומו חבש כיפה ובירך 'שהחיינו'

הח"כ החדש בירך 'שהחיינו' בנאום הבכורה
בועז ביסמוט צילום: ערוץ כנסת

ח"כ בועז ביסמוט מ'הליכוד' נשא הערב (שני) במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו ואמר בין היתר: "תנועת הליכוד הובילה את אחד החוקים החשובים שנחקקו בשנים האחרונות: "חוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי". בתוך המדינה כל האזרחים שווים אל מול החוק ללא הבדל דת, גזע ומין, אבל בשאלת הלאום, ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי, המקום היחיד בעולם שבו זכאי העם היהודי להגדרה עצמית. מבחינה זאת, הדיבורים על "מדינת כל אזרחיה" שגויים מעיקרם, מכיוון שישראל כבר מעניקה זכויות שוות לכל אזרחיה".

לדבריו, "הביטוי "מדינת כל אזרחיה" נועד להסוות את המטרה האמיתית: מדינת כל לאומיה, כלומר מחיקת הזהות היהודית של ישראל; ודומני שעל כך בעיקר נסובו הבחירות הנוכחיות, על השאלה: איזו זהות אנחנו מועידים למדינתנו".

עוד אמר ביסמוט בנאומו: "חזרנו הנה משבעים גלויות, ואנחנו אוחזים באלף דעות שונות ובהשקפות עולם דומות ומקוטבות. הזירה הציבורית מלבנת את הרעיונות והדעות. אבל הדרך להכרעה בסוגיות העומדות על הפרק עוברת כאן בכנסת ישראל, באמצעות הכלל המקראי "אחרי רבים להטות".

"כדמוקרטים, אנחנו מצווים לשמור על זכויות המיעוט ולהגן עליו מפני "עריצות הרוב", וכך נמשיך לעשות במסורת הליברלית של הליכוד. עם זאת, אסור להגיע למצב שבו הרוב סובל מ"עריצות המיעוט", גם אם המיעוט עוטֶה גלימת משפט. לשם כך עלֵינו לתקן את הראוי לתיקון ולהשיב את האיזונים והבלמים בין שְׁלוֹש הרָשויות. נעשה זאת בזהירות ובאחריות גדולה, מפני שבבחירות הללו קיבלנו מנדט ברור מן הריבון הוא העם, לבצע את התיקונים הדרושים." כך הח"כ החדש מ'הליכוד' במליאת הכנסת.

מי שעלה לברכו על כניסתו לכנסת הוא ראש מפלגתו בנימין נתניהו.

שהחיינו בועז ביסמוט הליכוד נאום ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד