כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בית המשפט אסר הפצת עלונים מזוייפים

בית המשפט המחוזי הוציא צו מניעה האוסר על רשימת 'שגב' בת"א לחלק את עלון התעמולה המתחזה ל'שיחת השבוע' של חב"ד

הרב ברוד
הרב ברוד

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא ביום שישי צו מניעה האוסר על רשימת 'שגב' בתל אביב להפיץ עלון תעמולה שהוא למעשה זיוף של עלון השבת הפופולרי 'שיחת השבוע', המופיע זה עשרות שנים מטעם צעירי חב"ד.

בחב"ד נדהמו לגלות כי רשימת 'שגב', המתמודדת בבחירות לעיריית תל אביב, הדפיסה חיקוי מושלם של 'שיחת השבוע', עלון השבת הפופולרי, המופץ בבתי הכנסת בתפוצה של כמאתיים אלף עותקים וזוכה לקהל קוראים נאמן. המזייפים אפילו השתמשו בלוגו של חב"ד, תוך החלפת אותיות 'חב"ד' ל'שגב'.

רבים שראו את העלון המזוייף סברו כי אכן זה עלון השבת הידוע של חב"ד, ותהו מה גרם לו לשנות את אופיו. רק חדי עין שמו לב כי מדובר למעשה בזיוף מושלם, שמשתמש בכל המרכיבים הצורניים של העלון, בגופנים הקבועים שלו ואף בשמות מדוריו, מתוך התאמתם לצרכים הפוליטיים של הרשימה.

צעירי חב"ד מיהרו לעתור לבית המשפט המחוזי בתביעה לעצור מיד את הפצת העלונים. שופטת בית המשפט, דניה קרת-מאיר, נענתה לבקשה וכתבה: "מעיון בשני העלונים שצורפו לבקשה עולה לכאורה כי קיימת עילה של ממש למתן הצו הארעי. ניתן צו ארעי כמבוקש בבקשה".

הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד, אומר כי נדהם מהחוצפה לזייף את העלון הוותיק ולהטעות את הציבור: "זו התחזות ושימוש במוניטין של 'שיחת השבוע' למטרות פוליטיות מפלגתיות, בניגוד גמור לעמדה הקבועה של 'שיחת השבוע' ושל תנועת חב"ד הארצית".

מנחם ברוד, עורך 'שיחת השבוע' ודובר חב"ד, הגיב: "חבל מאוד שרשימה המתיימרת לייצג את שומרי התורה והמצוות נוהגת בדרכים נלוזות של זיופים והתחזות ושימוש במוניטין של אחרים שלא ברשות – דבר המנוגד לערכים בסיסיים של יושר והגינות ובוודאי לערכי היהדות".

לדבריו, המזייפים אף הגדילו לעשות והשאירו בתחתית העמוד את 'מוקד חב"ד', עם מספר הטלפון של המוקד, ואת הכיתוב "307 בתי חב"ד לשירותכם", בשעה שאין למוקד חב"ד שום קשר לבחירות, וכל מי שמתקשר למוקד מקבל הבהרה חד-משמעית שמדובר בזיוף וכי חב"ד נמנעת מכל זיהוי מפלגתי.


סיעת 'שגב' המאוחדת דוחה בשאט נפש את האשמות נגדה ומבקשת לציין כי לראשונה בתל אביב נרשמה אחדות מפוארת בין כל הזרמים הדתיים והחרדים. לא זאת אף זאת: תנועת חב"ד בתל אביב שנמנעה עד כה מלתמוך במפלגה כזו או אחרת, ובצדק, בשל פעילותה החשובה והבלתי תלויה - הצטרפה לסיעת "שגב" המאוחדת יחד עם שס, הבית היהודי, יהדות התורה וארגוני התשובה, כדי לצלוח את המשוכות ולחזק את הנציגות הדתית בעיר העברית הראשונה המאופיינת כעיר חילונית מובהקת.

שליח חב"ד בעיר הרב עוזי חלק מהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהסיעה המשותפת ונציגי כל המפלגות בסיעה פועלים כאיש אחד באחדות שאין כמותה בישראל - למען המטרה החשובה והמשותפת לכולם: שמירה על תל אביב יהודית.

הרבי זצ"ל תמך תמיד באחדות וזה מה שקורה כאן. חשוב לציין שהרב גערליצקי תומך ברשימת "שגב" עם כל בתי חב"ד בעיר.

סיעת "שגב" מתברכת ומוערכת בעקבות מהלך האחדות הנדיר ומבקשת מכל הגורמים להתמקד בבחירות הגורליות ולא לעסוק בגימיקים תקשורתיים שעלולים להחליש את הכוח של הנציגות הדתית בתל אביב.







שיחת השבוע בית משפט עלון בחירות חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד