ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
פריצת דרך להקמת הממשלה?

דרעי מוותר על האוצר ויקבל חבילת פיצויים

האם נפתר המשבר שעיכב את הרכבת הממשלה? לפי דיווחים הערב יו"ר ש"ס דרעי ויתר על משרד האוצר לטובת סמוטריץ', כך שמשרד הביטחון יישאר בליכוד. בתמורה יקבל דרעי חבילת תיקים משמעותית, כשהוא עצמו יכהן בשניים מהמשרדים המשפיעים

דרעי מוותר על האוצר ויקבל חבילת פיצויים
נתניהו ודרעי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם אפשר להתחיל לגלגל על הלשון: שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הפנים והתחבורה אריה דרעי? לפי הדיווחים הערב על פריצת דרך מסוימת בשיחות המשא ומתן - נראה שכן.

לפי הדיווחים יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס דרעי נפגשו הבוקר (שני) בירושלים ודנו בפשרה לפיה דרעי יוותר על משרד האוצר לסמוטריץ' ויקבל בתמורה שני תיקים לעצמו משרד הפנים ומשרד התחבורה.

סמוטריץ' | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90.

עוד דווח כי שניהם מעוניינים להשאיר אפשרות לרוטציה במשרד האוצר כך שאם דרעי ירצה הוא יוכל בחלק השני של הממשלה (בשנתיים האחרונות) להיכנס למשרד האוצר. אך ההערכה היא שסמוטריץ' יתנגד לזה. בנוסף דרעי יישא בתואר ממלא מקום ראש הממשלה. לצד זאת מפלגתו תקבל את תיקי הבריאות או הרווחה וכן משרד הדתות, הפריפריה הנגב והגליל וגם את משרד החקלאות או התפוצות.

הפגישות של נתניהו נערכו עם כל אחד מהם בנפרד ובנוכחותו של ראש צוות המשא ומתן מטעם 'הליכוד' ח"כ יריב לוין מי שמיועד לתפקיד שר המשפטים. 

הרכבת ממשלה בנימין נתניהו משרד האוצר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד