ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

הנוצרי שם כיפה במאלמו - תראו מה קרה

עיתונאי אירי החליט לנסות ולחבוש כיפה בעיר מאלמו שבשבדיה - בה חיים מהגרים מוסלמים רבים • זה לא הסתיים בטוב

פטקריק רייל במאלמו. צילום:  TheLocal
פטקריק רייל במאלמו. צילום: TheLocal

עיתונאי שבדי ממוצא אירי, ביקש לבחון את האנטישמיות בעיר מאלמו הדרומית, שוטט בעיר עם כיפה למשך יום ותיעד את היחס שהשתנה אליו דרמטית, כך מדווח אתר החדשות TheLocal .

העיתונאי פטריק רייל קיבל מכתב מקורא יהודי באמריקה, שהביע היסוס אם לבקר בשוודיה בגלל האנטישמיות הרבה במקום. בעקבות המכתב החליט העיתונאי הנוצרי לבלות יום בנעליו של יהודי חובש כיפה ולחקור את שכונות המהגרים המוסלמיות המאכלסים את העיר.

"הרעיון היה", סיפר, "לבקר במקומות שתייר פוטנציאלי עלול ללכת בהם, אם כי בהבדל אחד גדול - כיפה מוצמדת לחלק האחורי של הראש שלי".

לפני היציאה למסע, ריילי בקש את עצת השף שמואל גולדברג, חובש כיפה, שהזהיר אותו: "אל תעשה שום דבר שלא היית רגיל לעשות. היזהר כי לפעמים זה יכול להיות לא נעים".

ריילי עצר תחילה בשוק של מאלמו, המאויש ברובו על ידי מהגרים. "בכמה הזדמנויות אנשים עצרו והביטו בי בתערובת של חוסר אמון ואיום", דיווח.

חבר של ריילי שאיבטח אותו מרחוק, דיווח כי חבורה של גברים "בוהה בך כבר 30 דקות".

"לאחר זמן מה התחלתי לשכוח שאני לובש כיפה", סיפר, "וגבר חסון הלך באגרסיביות לכיוון שלי וקילל אותי. זו הייתה תזכורת ולמען האמת, זו הייתה הקלה להוריד אותה", כתב.

"אף פעם לא הרגשתי מאוים, אבל הכמה שעות הללו היו מספיקות כדי להחדיר בי רגשות פחד. שונה ולא רצוי".

"מעבר למבטים ולעלבונות, שום דבר רציני לא קרה כשלבשתי את הכיפה לכמה שעות", כותב ריילי. "אבל מספיקה לי התקרית איתי כדי לרמוז שמשהו יכול היה לקרות".

ראש עיריית מאלמו, קטרין שטרנפלד, אמרה שהיא "להוטה לתקן את היחסים בין הקהילות והבטיחה לעשות יותר כדי להתמודד עם פשעי שנאה".
מאלמו יהודי שבדיה אנטישמיות אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד