י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גזירת הגיוס

תיעוד: 2 חיילים רוסים נעצרו כי סירבו להילחם נגד אוקראינה

בערוצי טלגרם רוסיים פורסם סרטון מעצר של שני חיילים רוסים, שסירבו לצאת למלחמה. פעילי זכויות אדם מאמינים שהסרטון הזה צולם "כאזהרה לאחרים". לא ברור אם העצורים היו מגויסים טריים או חיילים שכבר חתמו על חוזה לפני המלחמה

תיעוד: 2 חיילים רוסים נעצרו כי סירבו להילחם נגד אוקראינה
מעצר חייל רוסי צילום: צילום מסך

כלי תקשורת רוסי עצמאי Meduza, דיווח כי שני חיילים רוסים שסירבו להילחם נגד אוקראינה - נעצרו.

הסרטון צולם לכאורה במחוז בלגורוד ברוסיה. עם זאת, ערוץ התקשורת לא ציין מתי או היכן צולם. בסרטון נראים שני חיילים נקראים על ידי מפקדם וחוקר מספר להם שנפתחו נגדם תיקים פליליים, בצילומים רואים אותם נעצרים בגסות על ידי המשטרה הצבאית ומוכנסים לניידת משטרה.

על פי הדיווחים מדובר בתיקים פליליים ראשונים נגד חיילים מגויסים על סירובם להילחם נגד אוקראינה. הם צפויים לעד 3 שנות מאסר.

בסרטון החיילים נקראים בתורם לחוקר משטרה צבאית מול שאר החיילים ברחבת המסדרים, לפי הסרטון, שמות העצורים הם סליוונוב ודיאגרב, קשה להבין את השם המלא שלהם כמו כן, לא ברור אם העצורים היו מגויסים טריים או חיילים שכבר חתמו על חוזה לפני המלחמה.

החוקר מודיע להם כי ב-16 בנובמבר נפתח נגדם תיק פלילי בגין אי ציות לצו של הקוד הפלילי של הפדרציה הרוסית, הם צפויים לעונש לתקופה של שנתיים עד שלוש שנים, לאחר מכן, השוטרים עוצרים את החיילים. לדברי עורך הדין מקסים גרבניוק, לא היה צורך לעצור אותם בשטח על ידי המשטרה הצבאית, אלא הוא סבור שהמעצר היה "אזהרה לאחרים".

מלחמת אוקראינה רוסיה משטרה צבאית סרבני גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד