כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חלוקת התפקידים

ב'יהדות התורה' דורשים הבהרות ומקפיאים את המשך המשא ומתן

חלוקת השלל הקואליציוני מסתבכת שוב: תכף לאחר שנשמעו הקולות מחדר המו"מ בדבר פשרה מסתמנת בין הליכוד לש"ס והציונות הדתית, ביהדות התורה האשכנזית החליטו להקשיח עמדות ולעצור את המו"מ, מאחר ולטענתם בש"ס קיבלו מספר תיקים לא פרופורציונלי לעומתם

ב'יהדות התורה' דורשים הבהרות ומקפיאים את המשך המשא ומתן
צוותי המו"מ צילום: צלמי פלאש 90

הדיווח על חלוקת התיקים המסתמנת וחבילת הפיצויים שתקבל ש״ס בתמורה ל"ויתור" על משרד האוצר מעוררת משבר מכיוון אחר, סיעת 'יהדות התורה' מבקשת הבהרות מהליכוד ועוצרת את המשך שיחות המו"מ.

לפי הפרסומים אמש, דרעי צפוי להחזיק בשישה משרדים, פנים לצד התחבורה, רווחה או בריאות, המשרד לשירותי דת, משרד הנגב והגליל, ומשרר החקלאות או התפוצות, דהיינו ששה משרדים על 11 המנדטים.

במקור חלוקת התיקים סוכמה לפי מפתח של תיק לכל שתי מנדטים, כך שש״ס הייתה אמורה לקבל 5 וחצי משרדים, ויהדות התורה 3 וחצי, אלא בעוד ש״ס מקבלים 6 משרדים, יהדות התורה מקבלים פחות.

לפי הסיכומים הראשונים, יהדות התורה תחזיק בשלושה משרדים שמוגדרים כמשרדים קטנים, משרדי השיכון, שיוון חברתי והמשרד לענייני ירושלים, לצד ועדת הכספים שלא בטוח שמדבור בתפקיד שנמנה בין חלוקת התפקידים.

ביהדות התורה דורשים הבהרות מהליכוד והודיעו כי לעת עתה לא ימשיכו את שיחות המו״מ בשאר הנושאים, ש״ס תקבל בנוסף למשרדים גם ראשי ועדות בכנסת, כאשר ביהדות בתורה קיבלו רק את תיק הכספים שנמדד בחלוקת התיקים.

יהדות התורה משא ומתן קואליציוני מפלגת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד