כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תחרות המעלית: שיתוף פעולה חסר תקדים בין ענקית הטכנולוגיה 'מטא' ל'קמא-טק'

בתחרות מיוחדת שקיים ארגון קמא-טק יחד עם ענקית הטכנולוגיה 'מטא', נדרשו 20 יזמים חרדים לשכנע את נציגי קרנות ההשקעה הגדולות בישראל להשקיע במיזם שלהם, כאשר לרשותם עומדים מעט יותר מ-30 שניות כשהם עם קבוצה של משקיעים במעלית שעולה מקומה 0 לקומה 26 במגדל יוקרתי בת"א

תחרות המעלית: שיתוף פעולה חסר תקדים בין ענקית הטכנולוגיה 'מטא' ל'קמא-טק'
קמא טק צילום: אלי מנדלבאום

שיתוף פעולה חסר תקדים נרשם בחודש האחרון בין ענקית הטכנולוגיה 'מטא' לבין ארגון 'קמא-טק, ביוזמתו של המנכ"ל והמייסד הרב משה פרידמן.

מושג ידוע בעולם ההייטק נקרא "ELEVATOR PITCH " שתרגומו "נאום המעלית"  מושג זה מתאר סיטואציה שבנסיעתו של יזם במעלית נכנס משקיע גדול וניצבת בפניו הזדמנות נדירה ,קצרה וממוקדת לספר לו על הסטארטאפ ולעניין אותו להשקיע.

קמא טק לקחו את המושג הידוע והפכו אותו למציאות יחד עם חברת 'מטא' יזמו את תחרות ייחודית בשם 'מעלית המשקיעים' אשר מאות יזמים חרדים נרשמו אליה, וועדה מיוחדת בחרה מתוכם 20 יזמים שהגיעו להשתתף בתחרות.

במסגרת התחרות, נכנסו היזמים למעלית עם משקיעים מ-10 קרנות ההשקעה מהטובות והגדולות  בישראל ובעולם (ביניהם - בסמר, לייטספיד, קומרה, גלילות, טים8, גוגל ונצ׳רס, מיקרוסופט ונצ׳רס, טארגט גלובל, ועוד). המעלית נסעה מקומה 0 עד קומה 26 במגדל רוטשילד 22, נסיעה שאורכה קצת יותר מ-30 שניות, כאשר כל יזם קיבל את ההזדמנות להציג למשקיעים את המיזם שלו בפרק הזמן שבו המעלית עולה מקומה אפס לקומה 26.

לאחר ש-20 היזמים הציגו לנציגי המשקיעים את היוזמות פורצות הדרך שלהם, ישבו חברי הוועדה כדי להכריע באלו מיזמים לבחור. בתחילת דבריהם ציינו חברי הוועדה, כי כל עשרים היזמים שהציגו את יוזמותיהם, עשו זאת בכישרון רב וכי היה קושי לבחור מבין מגוון המיזמים.

בסופו של דבר ולאחר דיון מעמיק בין חברי הוועדה, נבחרו שלושת המיזמים המובילים. במקום הראשון נבחרו אשר שטיינברגר ויוסי צוקרברג עם "ג'ומבו", פלטפורמה דיגיטלית לנגינה שיתופית, בה נגנים יכולים להעלות ביצוע מכל מקום ובכל זמן, כאשר המערכת מאפשרת סנכרון בין כל הביצועים וכך כל משתמש יכול לבחור לעצמו נגנים ללהקה ולנגן איתם מהבית.

במקום השני נבחרו מתי הורביץ עם המיזם "סמיקס", פלטפורמה שהיא למעשה עוזרת דיגיטלית למוצריSaaS . במקום השלישי נבחרה היזמת רוחי מייט עם "ריממבר" פלטפורמה פיננסית חכמה לגיוס משאבים פילנתרופיים ושימור קשרי נאמנים.

מנכ"ל קמא-טק הרב משה פרידמן ציין לאחר סיום התחרות המרתקת ואמר: "שיתוף הפעולה עם 'מטא' הוא חדשני ועורר עניין רב גם בקרב המשקיעים וגם בקרב היזמים שלקחו חלק בתחרות. אני רוצה לברך את הזוכים בשלושת המקומות הראשונים שנבחרו ע"י הוועדה. אך גם רוצה לומר לאלו שלא זכו, כפי שכבר סיפרתי בעבר, על סמך תחרויות סטארטאפים קודמות שקיימנו, גילינו לאחר מכן, שבמקרים רבים, דווקא אלו שלא זכו בתחרויות הצליחו בחיים האמיתיים וזה מה שחשוב, כך שכל מי שהשתתף בתחרות יכול להצליח בגדול. המטרה העיקרית בסופו של דבר היא לעזור ליזמים חרדים להקים חברות גדולות, ב"ה עד היום בעזרתה של קמא טק הוקמו 60 חברות הייטק של יזמים חרדים שמעסיקים מעל אלף עובדים ומתפרנסים ומפרנסים בכבוד משפחות רבות".

הרב פרידמן ביקש להודות בדבריו "לחברת מטא על השותפות והעזרה האדירה ביוזמה הזאת ובכל הפעילויות של קמא-טק לאורך השנים, בעזרה עצומה ליזמים חרדים וההכשרות טכנולוגיות לנשים חרדיות". כמו כן הודה לבנק הפועלים ולפועלים הייטק שתומכים בפעילות של קמא-טק בתמיכה גדולה ונפלאה לכל אורך הדרך וכן לכל המשקיעים שהגיעו והשתתפו באירוע ועלו במעלית עשרים פעמים הלוך ושוב תוך ריכוז מוחלט והקשבה מעמיקה ".

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד