כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
טרגדיה נוגעת ללב

הרוח החיה של נתיבות; אברך הכולל נהרג

האברך רבי שלום פרץ נהרג בעת שרכב על הקטנוע, בדרך לעוד כמה שעות לימוד בכולל האברכים • הותיר אחריו ארבעה יתומים רכים, הקטן בן שמונה חודשים בלבד • "זאת טרגדיה נוגעת ללב. אנחנו פשוט לא מצליחים להתאושש"

הרוח החיה של נתיבות; אברך הכולל נהרג
הרב שלום פרץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

נתיבות מזועזעת ממותו הטראגי של האברך הצעיר בן ה-26 בלבד, רבי שלום פרץ ז"ל, שהיה מוכר מאוד בעיר כאברך תוסס וירא שמים, איש רב פעלים שהיה מגיש עזרה וסיוע בכל עת, ושוקד על תלמודו לילות כימים.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של האברך הצעיר רבי שלום פרץ זצ"ל>>>

את זמנו היה מחלק בין מספר כוללים, על פני כל שעות היום, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הלילה המאוחרות. בין לבין היה שולח ידו במלאכה ומבצע עבודות מזדמנות כדי להביא טרף לביתו. את ההתניידות בין הכוללים ומקומות העבודה שלו היה עושה באמצעות קטנוע ישן, עליו רכב כשנגע פתיל חייו. ההתנגשות בין המשאית לבין רוכב הקטנוע לא הותירה מקום לספיקות באשר לתוצאות התאונה.

תושבי נתיבות מספרים שהרב פרץ היה ידוע בעיר גם כפעיל נמרץ למען קדושת המחנה, בדרכי נועם ובשיחה נעימה היה משכנע בעלי עסקים בעיר, להסיר את פרסומות השחץ והתועבה, ולהחליף אותן בפרסומות צנועות. ואכן, רבים מבעלי העסקים מספרים שהגישה המיוחדת שלו, והארת הפנים המיוחדת בה היה פונה אליהם, גרמו להם לקבל את דבריו ולהחליף אתך הפרסום. ימים אחדים לפני פטירתו הספיק לשכנע בעל עסק לממכר מוצרי חשמל, שניאות להחליף את הפרסום לאחר מכתב מרגש במיוחד שקיבל מהרב פרץ.

בביתו של רבי שלום נותרו ארבעה יתומים, הגדול מבניהם רק בן חמש וחצי, והקטן בן שמונה חודשים בלבד.

"מדובר בטרגדיה נוגעת ללב", מספר אחד ממכריו של רבי שלום, "אנחנו פשוט לא מצליחים להתאושש. הוא היה דמות מאוד מוכרת, ממש חלק ממרקם החיים שלנו כאן, חלק בסיסי ומרכזי. חסרונו מורגש מאוד".

לדבריו חלק מילדיו של המנוח סובלים מאלרגיות חריפות מאוד, ולכן אינם יכולים לשהות במסגרת רגילה של גני ילדים. אמא שלהם נשארת איתם בבית ולא יכולה לצאת לעבוד, ואביהם המנוח היה מתאמץ ועוסק במלאכות שונות, כדי לממן את התרופות היקרות להן זקוקים הילדים.

"במשך השנים האחרונות הם גם צברו חובות לא קטנים בגלל המצב הזה, ושלום תמיד ניסה בכל כוחו לכסות אותם, אבל ללא הצלחה מרובה. עכשיו אשתו נשארה אלמנה חסרת כל, עם ארבעה יתומים שהגדול מבניהם בן חמש וחצי... המצוקה שם קשה במיוחד... הם חייבים עזרה רצינית".

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של האברך הצעיר רבי שלום פרץ זצ"ל>>>

קופת העיר הרב פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד