כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
טילים רוסים על פולין

סוכנות הידיעות פיטרה כתב שהמציא "בכיר אמריקאי"

סוכנות הידיעות AP הפחידה את רוב העולם ביום שלישי שעבר כשהזהירה את הקוראים כי "פקיד מודיעין בכיר בארה"ב" אמר כי "טילים רוסים חצו לתוך פולין חברת נאט"ו והרגו שני אנשים". AP דורשת באופן שגרתי יותר ממקור אחד כאשר המקור הוא אנונימי

סוכנות הידיעות פיטרה כתב שהמציא "בכיר אמריקאי"
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

סוכנות הידיעות AP פיטרה כתב שעמד מאחורי הכתבה על 'טילים רוסיים' ששוגרו לפולין. הדיווח שפורסם בכל העולם, שונה בהמשך על ידי העורך, עם הערת עורך שהודה ש"המקור הבכיר טעה" וכי "הדיווחים לאחר מכן הראו שהטילים היו מתוצרת רוסית אך נורו על ידי אוקראינה בהגנה מפני התקפה רוסית".

אמש (שני) AP פיטרה את ג'יימס לפורטה, הכתב החוקר האחראי לסיפור הזה, כך דווח ה'דיילי ביסט'. הכתבה הייתה חתומה במקור יחד עם ג'ון לסטר (שעדיין עובד ב-AP), ייחסה את המידע ל"פקיד מודיעין אמריקאי בכיר", למרות הנהלים של AP לפיה היא "מחפשת ודורשת באופן שגרתי יותר ממקור אחד כאשר המקור הוא אנונימי". היוצא מן הכלל היחיד, לפי הצהרת AP, הוא כאשר "מידע מגיע מדמות סמכותית המספקת מידע כל כך מפורט עד שאין שאלה של דיוק", מצב שלכאורה לא התרחש, כפי שהיה בדיווח ביום רביעי שעבר.

דובר AP לא הגיב על הפיטורים אלא התייחס בכללי: "סטנדרטים ונוהלי העריכה הקפדניים של AP הם קריטיים למשימתה של AP כארגון חדשות עצמאי. כדי להבטיח שהדיווח שלנו מדויק, הוגן ומבוסס עם עובדות, אנו מצייתים ואוכפים את הסטנדרטים הללו, כולל סביב השימוש במקורות אנונימיים".

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין סוכנות הידיעות AP

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד