כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסתירו את הקטסטרופה

הרוסים שרפו גופות חיילים במזבלה בחרסון

תושבים מספרים שהחיילים הרוסים השתמשו באתר מזבלה כדי לשרוף גופות של חבריהם שנפלו. משאיות רוסיות פתוחות היו מגיעות למקום, נושאות שקיות שחורות שהוצתו וממלאות את האוויר בסירחון אימתני של בשר בוער

הרוסים שרפו גופות חיילים במזבלה בחרסון
טנק אוקראיני בכניסה לחרסון צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מספר תושבים ועובדים באתר המזבלה בחרסון המשוחררת, ספרו לעיתון ה'גארדיאן' כי הכוחות הרוסים השליכו את גופות חבריהם שנפלו בקרבות למזבלה אזורית ואז שרפו אותן. התושבים דיווחו שראו משאיות רוסיות פתוחות מגיעות למקום נושאות שקיות שחורות שהוצתו. לדבריהם, השקיות השרופות מילאו את האוויר עם ענן עשן גדול וסרחון אימתני של בשר בוער.

הם מאמינים שהרוסים השליכו את גופות חייליהם שנהרגו במהלך הקרבות הקשים של ימי בקיץ. "בכל פעם שהצבא שלנו הפגיז שם את הרוסים, הם העבירו את השרידים למזבלה ושרפו אותם", אומרת אירינה, בת 40, תושבת חרסון.

ניסיונותיה של אוקראינה לצבור תאוצה ולהשתלט מחדש על העיר הדרומית החלו בסוף יוני כאשר רקטות ארוכות הטווח המיוחלות מתוצרת ארה"ב הגיעו סוף סוף לחזית. קייב ניצלה אותם היטב כדי לפגוע קשות בגשרים על פני הדנייפרו, להרוס מחסני תחמושת רוסיות ולפגוע בארטילריה ובכוחות האויב.

בערך בזמן הזה, אמרו התושבים, הם התחילו לראשונה לחשוש כי יש שימוש חדש באתר המזבלה. לא ניתן לאמת את הטענות באופן עצמאי, והרשויות באוקראינה אמרו כי הם לא יכולים להגיב אם ההאשמות נחקרות. עיתונאי ה'גארדיאן' ביקר במזבלה, הממוקמת בפאתי העיר, חמישה ימים לאחר שחרור חרסון ושוחח עם עובדי האתר וכן עם עוד כמה מתושבי העיירה, שגיבו את הטענות שהעלו אחרים בקיץ.

"הרוסים נסעו במשאית מלא בזבל וגופות כולם ביחד", אמר אספן אשפה מחרסון שביקש לא לפרסם את שמו. "אתה חושב שמישהו עמד לקבור אותם? הם זרקו אותם ואז זרקו עליהם את האשפה, וזהו". לדבריו, הוא לא ראה אם ​​הגופות שייכות לחיילים או לאזרחים. "לא ראיתי, אני לא מפחד, אני נלחם במלחמה הזו מאז 2014. הייתי בדונבאס, אבל ככל שאתה יודע פחות, אתה ישן יותר טוב", הוא הוסיף.

הפחד עדיין קיים בקרב התושבים שחיו שמונה חודשים תחת מדינת משטרה, שבה השלטונות הרוסיים לא סבלו שמץ של התנגדות. המחיר היה מעצר, או גרוע מכך, מוות.

שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, אמר כי קרוב ל -6,000 חיילים מתו באוקראינה, אך הפנטגון בסוף הקיץ העריך שכ-80,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו. העובדים במזבלה אמרו כי הרוסים בחרו בצד המבודד ביותר של המזבלה, כי מטעמי ביטחון, אין אפשרות לבקר שם. נהג משאית שעבד במזבלה אמר שהוא לא שולל שהרוסים השאירו מטענים.

עשרות תושבי חרסון אחרים אישרו את הדיווחים של שכניהם, אך הרשויות האוקראיניות לא דיברו עד כה על כך. פקיד מקומי שביקש אנונימיות אמר: "איננו מעוניינים באתרי הקבורה של האויב. מה שמעניין אותנו זה למצוא גופות של אוקראינים, עונו, נהרגו וקבורות בקברי אחים כאן באזור חרסון".

חרסון שריפת גופות פינוי גופות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד