כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

4 מפקחים לכל תחום המוסכים הפיראטיים

עמותת אור ירוק: "על המדינה להגביר את הפיקוח על המוסכים הפיראטיים ולהוסיף פקחים המבצעים בדיקות פתע למוסכים"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

חבר הכנסת נחמן שי ממפלגת העבודה, הציג בפני שר התחבורה ישראל כץ שאילתא הנוגעת למוסכים בלתי מורשים ("פיראטיים"). חבר הכנסת הסביר, כי בשנים האחרונות מתגברת התופעה המצערת של מוסכים בלתי מורשים. בשאילתא הוא מציין, כי מאחר ואין אפשרות לפקח על רמת התיקון והחלפים במוסכים לא מורשים, לא ניתן לדעת מהו מצבו הבטיחותי של כלי רכב שטופל במוסך כזה. לכן, מבקש חבר הכנסת שי לדעת כיצד מטפל משרד התחבורה בבעיה זו והאם ישנה תכנית עבודה בנושא לשנים 2013-2014.

שר התחבורה ישראל כץ, ענה לח"כ שי והסביר כי "אגף הרכב במשרד התחבורה מבצע פעילות למוסכים הבלתי מורשים באמצעות ארבעה מפקחים המאתרים מוסכים לא". בנוסף ציין השר, את הדרכים בהם מאתרת מחלקת האכיפה מוסכים לא מורשים: תלונות שמתקבלות מאזרחים; תלונות שמתקבלות מאיגוד המוסכים; פניות של המרכזים המחוזיים המפקחים על המוסכים וביקורים יזומים לאיתור מוסכים בלתי מורשים. בנוסף, ציין השר, כי המחלקה עורכת מבצעים משותפים עם משרדי הממשלה השונים וגופים אחרים כמו המשטרה, משרד הפנים והרשויות המקומיות.

בעניין תכנית העבודה של משרד התחבורה בנושא מוסכים בלתי מורשים, ציין השר כי "תכנית העבודה לשנים 2013-2014 כוללת כ- 3,000 ביקורים לאיתור מוסכים בלתי חוקיים כל שנה".

עמותת אור ירוק: "המצב הכלכלי גורם לאנשים רבים לנסות ולחסוך כסף על חשבון הבטיחות שלהם. נהגים רבים פונים למוסכים פיראטיים בכדי לחסוך כסף, אך בו בזמן הם מסכנים את עצמם ואת שאר הנהגים ומשתמשי הדרך האחרים בכביש. על המדינה להגביר את הפיקוח על המוסכים הפיראטיים להוסיף פקחים למחלקת האכיפה ולבצע יותר בדיקות פתע למוסכים. כמו כן יש להגביר את ההסברה בקרב הציבור על כך שטיפול במוסכים לא מורשים מהווה סכנת חיים".

אור ירוק ישראל כץ נחמן שי מוסכים משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד