י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם תוקם מועצת רבנים ל'בית היהודי'?

דרישה ב'בית היהודי' לייסוד מועצת רבנים למפלגה • בן דהן הבהיר: אין הכוונה למודל המועצות של אגודה, דגל וש"ס

בן דהן, צילום: פלאש 90
בן דהן, צילום: פלאש 90

הבוקר (א') התבטא לראשונה סגן שר הדתות אלי בן דהן בנושא מועצת חכמי התורה למפלגת "הבית היהודי".

הדברים נאמרו בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "הדברים עוד לא עלו לדיון בסיעה ואולי זה משאלות פנימיות. זה דבר טוב שיהיה לבית היהודי גוף מייעץ אני חושב שכולם רוצים את זה ואנחנו התחלנו בימים האחרונים בשיחות של איחוד בין מפלגת תקומה לבית היהודי וחלק מהנושאים שעולים על הפרק זה הקמת מועצת רבנים מייעצת".

עם זאת, בן דהן הבהיר כי לא מדובר במועצה שתהיה דומה למועצות של אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס. "היא לא תהיה כמו במפלגות אחרות שיגידו מי ימונה למנכ"ל וכו' כי זה בלתי נסבל ולא הגיוני. אבל יש צורך להתייעץ עם רבנים. אני לא חושב שזה נכון שמועצה שכזו תיכנס לשאלות פרסונאליות של מינויים אבל רבנים צריכים לומר עמדות עקרוניות כמו שבאפון עקרוני הם יקבעו שאסור לתמוך במועמד לא דתי בבחירות מוניציפאליות".

סגן השר גם התבטא בנוגע לתקיפתו בהלווית הרב עובדיה יוסף ז"ל ואמר "רוב הציבור שהגיע להלוויה של מרן הוא לא מצביע ש"ס, הם הגיעו כי הם מכבדים את התורה של מרן וחבל שבמקום לשמר את תורתו ש"ס מנמיכים את זה לרמה של במי במרן אמר לבחור בבחירות המוניציפאליות".

"שמעתי את אחד הרבנים אומר שצוואתו האחרונה של מרן הייתה לבחור במועמד פלוני-אלמוני וזה חבל מאד כי עדיף להשאיר את הרב יוסף לרמה של הערכה לפעולתו התורנית. תורתו תימשך עוד 500 שנה ופעילותו הפוליטית תימחק עוד 50 שנה".
הרב אלי בן דהן הבית היהודי מועצת רבנים שס אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד