כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מבצע חוצה מדינות

רשות המיסים במסר מאיים לעשרות ישראלים: "עלינו עליכם"

רשות המיסים שלחה החודש מכתב ל-220 ישראלים ובו היא מזהירה אותם מפני ניסיון להעלים מס דרך חשבון סודיים בחו"ל | מדובר במבצע רחב היקף המתנהל בזכות מערכת שיתוף פעולה חוצה מדינות. ויבשות | מרבית החשבונות שדווחו נמצאים בארה"ב, שוויץ ובריטניה

רשות המיסים במסר מאיים לעשרות ישראלים: "עלינו עליכם"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, חשף בתחילת החודש בפאנל הפתיחה של הכנס השנתי של לשכת יועצי המס כי רשות המסים שלחה מאות מכתבים לישראלים בעלי חשבונות בחו"ל. "יש הרבה מאוד תוצאות מהמידע שמגיע לרשות המסים מחילופי המידע בהסכמי ה-FATCA וה-CRS. הרבה מאוד תוצאות", אמר יעקב.

ואכן, על פי דיווח ב'גלובס', בשבועות האחרונים קיבלו מעל 220 ישראלים מכתב מרשות המסים שזהו לשונו: "הרינו להודיעך כי נפתח לך תיק במס הכנסה... סוג תיק 93 - שכיר שהכנסתו ממספר מקורות הכנסה עם ניכוי מס במקור או הכנסות מחו"ל… הנך נדרש להגיש דוחות שנתיים משנת 2018 ואילך". המכתב נחתם במשפט: "אנחנו מאחלים לך הצלחה ומקווים לשיתוף־פעולה מול משרדינו".

המכתבים הם תוצר של 90 רשימות שהגיעו לישראל מרשויות מס ברחבי העולם, שבאמצעותן נחשף היכן הישראלים מחזיקים חשבונות שעליהם הם לא דיווחו עד עתה.

המדינות שבהן דווחה עד כה הכמות הגדולה ביותר של חשבונות על שם ישראלים הן: ארה"ב (כ־19% מכלל החשבונות שדווחו), שווייץ (כ־10.5%), בריטניה (כ־9.6%), צרפת (כ־6.1%) ורומניה (כ־5%).

סכום היתרה הממוצע בחשבון, מבין החשבונות שאותרו, עמד על 5 מיליון שקל - כאשר הסכום השכיח עמד על כ־4 מיליון שקל. עם זאת, אותרו ונפתחו תיקים לנאמנויות וליחידים עם הון צבור של מאות מיליוני שקלים. 

המידע שהתקבל ברשות המסים החל משנת 2019 הוביל לחשיפת מאות חשבונות בנק של ישראלים בחו"ל, שבהם הופקדו עשרות מיליוני שקלים אשר לא דווחו לרשויות בישראל. חלק מהתיקים הועברו לחקירות ולהליכים פליליים, ובשנים האחרונות הוגשו כמה כתבי אישום נגד ישראלים שלא דיווחו על חשבונות בנק שמנים לחו"ל.

מדובר בדרך־כלל במקרים שבהם מתברר כי הועלמו כספים והכנסות בהיקפי עתק לאורך שנים, וכי נעשו פעולות אסורות במטרה להסתיר את הכספים מהמדינה. כך, למשל, במסגרת מבצע מעצרים ממאי האחרון נחקרו כ־20 חשודים ששמם נכלל ברשימות בעלי חשבונות בנק שהתקבלו על־פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל CRS, אשר חשפו כספים לא מדווחים בהיקף של מעל 85 מיליון שקל.

אחד מהחשודים, תושב צפת, נחקר בחשד להחזקת חשבונות בנק בחו"ל בין השנים 2017־2022 בהיקפים של כ־6.5 מיליון שקל. מהבקשה לשחרור בערבות שהוגשה בעניינו על־ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עלה כי החשוד משך באופן שוטף מחשבונות הבנק באמצעות כרטיס אשראי שברשותו כ־8,000 שקל מדי חודש. וזאת, בנוסף למשיכת סכום של 150 אלף דולר במזומן באמצעות נותני שירותים פיננסיים (נש"פ) מירושלים. על פי החשד, פעילות זו נועדה על־מנת להסתיר את קיום החשבון מרשויות המס בישראל.

רשות המיסים חשבון בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד