י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תפקיד משמעותי למקלב

סאגת חלוקת התיקים: שיחה מתוחה בין גפני לנתניהו "הליכוד מזלזל בנו"

אם נראה שחלה התקדמות בגזרת סמוטריץ-דרעי באשר לתיק האוצר, בליכוד מתמודדים כעת עם חזית נוספת מול יהדות התורה שמלינה על חלוקה לא הוגנת של התיקים. גפני יצא הערב משיחה מתוחה עם נתניהו ללא תוצאות. ביהדוה"ת דורשים תפקידים למקלב ופרוש | כל הפרטים

סאגת חלוקת התיקים: שיחה מתוחה בין גפני לנתניהו "הליכוד מזלזל בנו"
משה גפני ובנימין נתניהו במליאה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שיחה מתוחה נרשמה הערב (שלישי) בין יושב ראש 'דגל התורה' חבר כנסת משה גפני לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו סביב חלוקת התיקים והזעם ביהדות התורה על אופן החלוקה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גפני טען בפני נתניהו לחלוקה לא הוגנת, בעוד בש"ס מקבלים 6 תיקים משמעותיים, ביהדות התורה מקבלים 2 תפקידים משמעותיים בלבד, תיק השיכון וועדת הכספים.

נתניהו וגפני בפגישה לפני שבועיים.

נכון לשעה זו בליכוד מסרבים להעניק תיק משמעותי לחבר הכנסת אורי מקלב, שדורש או את תיק התחבורה בשליטה בלעדית או חלקים ממנו עם סמכויות ברורות, או שליטה במשרד לשוויון חברתי עם הוספת אגפים למשרד בעניינים שקרובים למגזר החרדי.

גפני ומקלב אתמול בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי הפגישה בין גפני לנתניהו הסתיימה ברוח שלילית, מלבד הכחשה מצד נתניהו כי הדיווחים על התיקים שיקבלו בש"ס "אינם נכונים", בליכוד מתבצרים ואינם מעוניינים להתגמש וללכת לקראת 'יהדות התורה' בדרישה לקבל עוד תיקים משמעותיים עבור חבר הכנסת אורי מקלב וכן עבור מאיר פרוש שדורש את משרד ירושלים ומורשת או אגף לתרבות חרדית שיוצא ממשרד התרבות והספורט.

נציין כי בעקבות הטענות נגד הליכוד על מפתח חלוקת המנדטים, פגישת מו"מ בין 'יהדות התורה' לליכוד שתוכננה להיום לא התקיימה, מאחר וב'יהדות התורה' מבקשים הבהרות מ'הליכוד' בנושא חלוקת התפקידים.

גפני וגולדקנופף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ח"כ ב'יהדות התורה' אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "הליכוד מזלזל בדרישות שלנו הם לא מוכנית לתת לנו אפילו לא שני תיקים קטנים מעבר לכספים ושיכון, לעומת ש"ס וסמוטריץ שמקבלים אוצר ופנים - בשווי לארבע תיקים קטנים". לדבריו, "אין טעם בהמשך השיחות".

בנוסף, נודע ל'בחדרי חרדים' כי 'יהדות התורה' דורשת לקבל את תפקיד סגן שר החינוך אך בליכוד מסרבים ואומרים כי הוא מיועד לש"ס.

משה גפני יהדות התורה הליכוד בנימין נתניהו משא ומתן קואליציוני סגן שר החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד