כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התייאשה סופית

רוסיה כבר לא רוצה לשנות את ממשלת אוקראינה

למרות ששינוי המשטר הוא יעד ראשוני מרכזי בשאיפותיו של פוטין, תשעה חודשים לאחר הפלישה, הקרמלין חזר בו מהיעדים. דובר הקרמלין אמר שרוסיה "לא מתכוונת לשנות את ממשלת אוקראינה"

רוסיה כבר לא רוצה לשנות את ממשלת אוקראינה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוסיה אמרה שהיא כבר לא רוצה לשנות את השלטון באוקראינה, למרות ששינוי המשטר היה יעד ראשוני מרכזי של פלישת ולדימיר פוטין לאוקראינה. אחרי שכזכור בתחילת המלחמה שלח פוטין כוחות לאוקראינה במטרה להפיל את ממשלת אוקראינה ולהקים משטר ידידותי לרוסיה.

אבל כעת, תשעה חודשים לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שרוסיה "אינה מתכוונת לשנות את הממשלה באוקראינה", כך דווחה רשת 'סקיי ניוז'.

כשנשאל אם אחת המטרות של פלישת פוטין לאוקראינה היא שינוי המשטר באוקראינה, ענה פסקוב: "לא זה לא, הנשיא כבר דיבר על זה". דבריו של פסקוב מסמנים את הירידה האחרונה בשאיפותיו של פוטין מאז תחילת מלחמתו באוקראינה. מוסקבה התכוונה להפיל את ממשלת אוקראינה, אבל הכישלונות של רוסיה בשדה הקרב, גורמים לכך שפוטין נאלץ לוותר על המטרות הראשוניות שלו.

מוקדם יותר הבאנו לכם הערות של דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב על מטרותיה של רוסיה למלחמתה. הוא אמר שמוסקבה לא מכוונת לשינוי משטר באוקראינה.

עם זאת, זה סותר את דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שאמר בעבר שמוסקבה "בהחלט תעזור לעם האוקראיני להשתחרר מהמשטר שהוא אנטי-עם ואנטי-היסטורי לחלוטין". אך דבריו של הדובר פסקוב מראות שרוסיה מנסה לשנות את מטרותיה, שכן ברור שהמלחמה לא מתנהלת כפי שתכנן ולדימיר פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין סרגיי לברוב ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד