י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גם שיעור המעשנים מטפס

חלה עלייה חריגה בהשמנת ילדים: ומה לגבי גברים ונשים

האוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלת מעודף משקל ומהשמנת יתר. כך עולה מדוח חדש שנערך בשנת 2021 ומתפרסמים בימים אלה | נרשמת עליה חריגה בהשמנת יתר בקרב ילדים | וגם, האם יש יותר שמנים גברים מנשים

חלה עלייה חריגה בהשמנת ילדים: ומה לגבי גברים ונשים
אילוסטרציה צילום: pixabay

דוח חדש שמפרסם המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות מצא כי כ-59% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאים 20 עד 64 סובלים מעודף משקל ומהשמנת יתר. כן עולה מהדוח כי בשנת 2021 חלה עלייה חריגה בהשמנת ילדים - 7.7% מבני ה-7 בישראל סובלים מהשמנה, עלייה של אחוז בהשוואה לשנים קודמות.

עוד עולה מהדוח של המכון כי גברים סובלים הרבה יותר מעודף משקל בהשוואה לנשים, כ-39.2% מהגברים לעומת 30.1% מהנשים. בקרב בני 65 ומעלה, 40% מהגברים סבלו מהשמנת יתר ו-30% מהנשים.

עלייה בהשמנה נצפתה גם בקרב בני-נוער: 11.8% מבני הנוער סבלו מהשמנה, עלייה של כמעט אחוז בהשוואה לשנת 2019 ועלייה של 1.6% בהשוואה לשנת 2017.

הנתונים מתבססים על דיווחים של ארבע קופות החולים - כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית.

לפי הדוח, בשנת 2021 חלה עלייה בשיעור המעשנים. כ־20% מהאוכלוסייה בישראל מעשנת לעומת 19.6% בשנת 2019. על רקע הכוונה לבטל את המס על שתייה מתוקה עולה כי שיעורים גבוהים יותר של סוכרת נרשמו בקרב מבוטחים ממעמד סוציואקונומי נמוך.

פרופ׳ רונית קלדרון־מרגלית, שעומדת בראש התוכנית הלאומית למדדי איכות בקהילה בהובלת המכון הלאומי לחקר שירותי בריאות ומדיניות הבריאות אומרת בתגובה לנתונים כי "שיעורי הסוכרת וסיבוכיה בישראל גבוהים בהשוואה למדינות ה־OECD, ולכן יש להמשיך לשפר ולטפח את מערכת הבריאות הציבורית ולהרחיב את היבטי הטיפול במניעת סיבוכי המחלה ובצמצום הפערים המשמעותיים הקיימים בחוסר איזון של סוכרת בין שכבות האוכלוסייה השונות".

לדבריה: "המדינה היא זו שמחויבת לעודד אורח חיים בריא, וביטול המיסוי המתוכנן על המשקאות הממותקים לא יסייע במאבק בהשמנה וצפוי שיתרום לעלייה בתחלואה בסוכרת".

השמנת יתר אצל ילדים משקל עודף עודף משקל עישון יתר דוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד