ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המשטרה לא הוזעקה

ניתקו את האינטרנט לכל העיר ושדדו מאות מטבעות זהב

צוות מוזיאון בגרמניה גילה ויטרינה שבורה לאחר שהתברר כי מטבעות זהב בשווי מיליונים נגנבו מתוכה. השוד הנועז התרחש ביום שלישי בשעות הבוקר המוקדמות. הגנבים ניתקו את כל העיר מהאינטרנט והטלפון

ניתקו את האינטרנט לכל העיר ושדדו מאות מטבעות זהב
מטבעות זהב צילום: Pixabay

עובדים במוזיאון בעיירה מנצ'ינג שבבוואריה - גרמניה גילו ויטרינה שבורה בה היו 450 מטבעות קלטיים מתקופת עידן הברזל בשווי של כמה מיליוני יורו שנבזזו ביום שלישי בשעות הבוקר המוקדמות. המשטרה המקומית אמרה לתקשורת המקומית, כי "חלון ראווה נשבר", אם כי החוקרים לא סיפקו רמזים נוספים לגבי מי או מה עשוי להיות מאחורי השוד, המשטרה חוקרת.

"אובדן האוצר הקלטי הוא אסון", אמר שר המדע והאמנויות של בוואריה, מרקוס בלום, "כעדות להיסטוריה שלנו, אין תחליף למטבעות הזהב". הרשויות דיווחו, כי הייתה תקלות בשירותי הטלפון והאינטרנט באותה עת. ראש העיר הרברט נרב אמר לעיתון הגרמני Süddeutsche Zeitung, "הם ניתקו את כל מנצ'ינג מהאינטרנט והטלפון, המוזיאון הוא למעשה מקום אבטחה ברמה גבוהה. אבל כל הקווים למשטרה נותקו", הוסיף.

נרב אמר שהביזה של 450 מטבעות הזהב היא "קטסטרופה מוחלטת" עבור עירו. המטבעות התגלו בשנת 1999, הם מתוארכים למאה השלישית לפני הספירה. האוצר התגלה ליד אינגולשטאדט ב-1999, והחוקרים עדיין תוהים כיצד התנהלו העבריינים האלמונים והאם היה להם סיוע מבפנים.

מטבעות זהב שוד מתוחכם גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד