כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגר"נ זוכובסקי: "שועלים קטנים מחבלים בכרמים"

צפו בדבריו של הגר"נ בכנס פעילי 'דגל התורה' • מתי שיבחו החזו"א והרב מפוניבז' את הגראי"ל? • וכיצד מגיעים לכפירה?

הגר"נ זוכובסקי: "שועלים קטנים מחבלים בכרמים"



בכנס פעילי 'דגל התורה' שהתקיים היום (א), נשא דברים חריפים הגר"נ זוכובסקי.

"יסוד הדברים, ישנם שועלים קטנים מחבלים בכרמים, ואנחנו מוכרחים ללכת בדרך הזאת שהשועלים קטנים הם יחידים ולא עומדים מאחוריהם אף אחד לפי ההתנהגות שלהם. יגידו שעומדים מאחוריהם בעניין הכללי זה לא מעניינינו, אבל בהתנהגות, בדיבורים, בהסתה ובפעירת פה שאף פעם לא נשמע - אף אחד מתלמידי החכמים לא עומד מאחוריהם, ולא רק גדולי דור וראשי ישיבות.

"זה קבוצת אנשים שניצלה הזדמנות להוריד את כבוד התורה - כל אחד מסיבותיו שלו, ואולי אני מוכרח להזכיר כמה דברים, זה לא לכבוד מרן רה"י שידברו בשבחו, לפני שישים ושלוש שנים הייתי צריך להיכנס לישיבה לצעירים, גרנו בפתח תקוה, ואבי ז"ל היה מאוד קרוב לחזו"א רק שהיה חולה ולא יכל למצוא לי ישיבה קטנה, ומי שטיפל בזה היו תלמידי החזו"א שלמדו בלומז'ה וביניהם גם מרן הגר"ח, והם אמרו יש כעת בכפר סבא מרן הגראי"ל נהיה ראש ישיבה, והחזו"א אוחז ממנו עולם ומלואו, כדאי לך ללכת לשם ללמוד, וכך עשיתי, למדתי אצל מרן ראש הישיבה שם.

"אני אזכיר עוד דבר, שוב לא לכבודו, הרב מפוניבז' הגיע בשבת בתשי"א לכפר סבא ודיבר בבית הכנסת הגדול. היית אז נער צעיר, בתוך הדברים הוא אמר 'אתם יודעים שבכפר סבא יש גדול בתורה שאין באף מקום אחר, הראש ישיבה של הישיבה לצעירים פה', נכנס לי בראש אינני זוכר ביטויים מהשנים שעברו, אבל דיבר כל כך בשבחו של מרן הגראי"ל - לפני 63 שנים, ופה מעיזים קבוצת אנשים לפעור את פיהם, אין לי ביטוי אחר, נכון 'נופת צוף', אבל בתוך הדברים מונח בשקט מאחד לאחד ובחוגי בית, לפעור את פיהם".

צפו בדברים:


"דגל התורה שנוסדה על ידי מרן הרב שך יסודה היה גדולי ישראל, הרב שך רצה להעלות את קרן התורה ולא 'בני תורה' במרכאות, וזה על ידי חיזוק בני התורה, הגענו למצב שהבחירות הם נהיו היכי תמצי להוריד את כבוד התורה ולכן כשנפגשים נציגים שעומדים בחזית היומיומית, וכל מילה יגידו להם אתם מדברים על זה ועל זה, צריכים לדעת דבר אחד, כבוד התורה של דור זה הוא מרן הגראי"ל וכפי שאומר מרן הגר"ח".

ידוע שכשכתבו מכתב נגד הגרעק"א, שהלעיזו עליו במחלוקת על ש"ס וילנא, והיו שאמרו אז שמסובבים אותו, את הנוסחאות אתם יודעים, וקשה לי להוציא אותם מהפה, והגרעק"א אמר על כבודי אני מוחל על כבוד התורה אני לא מוחל, הגרקע"א שהיה עניו הדור אמר כבוד התורה זה אני ואינני מוחל, ומה יצא לנו לדורות? שמזכירים את הגרקע"א ברטט, אם נסתכל בדורות הבאים בטווח של שנים אנו בטוחים שזה גם יהיה פה, האמת תנצח וכבוד התורה ינצח, אולי עוד משפט אחד, כשאנחנו היינו צעירים ולמדנו אצל מרן ראש הישיבה, הסתכלנו עליו כמלאך ד' צבקות, שאין בעולם אדם אחר, ודיברו בינינו איך שהחזו"א מתבטא עליו בצורה מפליגה, וכאן מעיזים להטיל מום בקדשים, מחללים את קודש הקדשים".

"הגמרא אומרת בברכות, כשירד חנניא בן אחיה לגולה היה מעבר שנים וקובע חדשים בחו"ל, שיגרו אחריו שני ת"ח ואמרו לו אחינו אם אתה שומע ומספיק לעבר חודשים מוטב, ואם אינך מפסיק לעבר חודשים בחו"ל יעלה להר יבנה מזבח, חנניא ינגן בכינור ויכפרו כולם ויאמרו אין לנו חלק באלוקי ישראל. מיד געו כל העם בבכיה ואמרו ח"ו יש לנו חלק, וכל כך למה? משום שנאמר 'כי מציון תצא תורה', שואלים האחרונים מה כאן העוון הגדול? עיבר חודשים בחו"ל לכן הוא כופר בעיקר ואין לו חלק באלוקי ישראל? אלא עיבור חודשים נמסר לבי"ד הגדול, ברגע שאתה לוקח את הכח שנמסר לגדולי ישראל ומפירים את זה - מגיעים לכפירה בעיקר".

"רואים שיש פגיעה בגדולי ישראל לומדים מזה מה הפירוש זלזול בכבוד גדולי ישראל, מה הפירוש לקחת סמכויות שאין להם, ולכן על כל אחד ואחד מהיושבים כאן להשתדל ולראות להסביר את המערכה, מדובר על נציגים שצריכים להחזיק מעצמם, ולא נגדם המערכה - המערכה היא נגד גדולי ישראל, הנציגים מכוסים גם אם מדברים נגדם, עיקר המטרה נגד גדולי ישראל, וזה הכרזה שלהם כי אין לנו חלק ונחלה עם גדולי ישראל, כי אם אין גדולי ישראל, אין נציגים, אין דגל התורה, אין כלום".

"הקב"ה יעזור שנחזק את עצמנו, וכממו שאמרו חז"ל כי כל הרואה סוטה בקילקולה יזיר עצמו מן היין, וביארו המפרשים, שמזיר את עצמו מן היין אף שהוא רואה את עונשה, אבל כשרואים עבריין, זה משפיע באופן תת הכרתי, ולכן יזיר עצמו מן היין. כששומעים דברי נאצה נגד גדולי ישראל צריכים להתחזק בכבוד גדולי ישראל, זכינו כי הקב"ה השאיר לנו בדורנו למעלה מדרך הטבע את זקני הדור, עלינו להתחזק להיות דבוקים בהם ולעשות רצונם כפי מה שהם מורים לנו, דגל התורה תמשיך להתקיים גם אם יהיה להם מה שהם זוממים, אני לא מדבר כמה נציגים, אבל עלינו להתחזק ולדעת, כי המסורת הזו הרב שך הנחיל לנו, והמשיך אותה מרן הגרי"ש אלישיב ומרן הגראי"ל שטיינמן, אינני רוצה לחרוג ולדבר, כל אחד יש לו הרבה סיפורים שלו שמרן הגרי"ש אלישיב שלח אותו לר' אהרן לייב, כמה פעמים הרב אלישיב אמר לי 'מה אומר ר' אהרן לייב?'

"שהקב"ה יעזור שנזכה כולנו לראות את דגל התורה פורחת בראשות מרן הגראי"ל והגר"ח, יודעים כולם שהם זקני הדור, ולהזכיר את שמם צריך להזכיר בסילודין ושנזכה באמת לראות בפריחת עולם התורה, ואולי אני יגיד גם אל יפול רוחכם, אל תיבהלו מדיבורים, עברנו כבר לפני שלושים שנה מערכות שונות והכל יסתדר, והקב"ה הבטיח לנו כי לא תשכח מפי זרעו".
בחירות זוכובסקי דרשה מחבלים הגראי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד