כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כאב ראש לקואליציה

דרישות גפני ובן גביר: מינויי הרבנים והדיינים יחולקו ל-4?

תיק הדתות יגרום ללא מעט כאב ראש לקואליציה המסתמנת, כאשר אם עד עכשיו בש"ס ובציונות הדתית סיכמו בניהם על אופי החלוקה - כעת גם בן גביר דורש מעורבות במינוי רבני ערים ובמועצות הדתיות | ב'דגל' דורשים: לקחת חלק מהסיכומים מראש

דרישות גפני ובן גביר: מינויי הרבנים והדיינים יחולקו ל-4?
איתמר בן גביר/משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת משרד הדתות בין 'הציונות הדתית' לש"ס אומנם הוכרעה כבר לטובת האחרונה, שתקבל את המשרד בפועל, אך המאבק על השליטה בעניינים הקשורים למשרד רחוק מלהסתיים - כאשר ייתכן שאופן החלוקה יהיה סביב ארבעה מפלגות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במפלגת 'עוצמה יהודית' לא טומנים ידם בצלחת ומתכוונים לקחת חלק במינויי רבני ערים, וזאת על רקע העובדה שבקדנציה הקרובה צפויים מינויים של מספר רב של תקנים, וכן מינויים של ראשי מועצות דתיות.

עד כה הסוגייה הייתה בין 'הציונות הדתית' לש"ס, שצפויה להחזיק בתפקיד עצמו, תוך הסכמה לחלוקה עם סמוטריץ', כחלק מהסיכום המיתולוגי בועדה למינוי דיינים לפיו שליש לציונות הדתית, שליש לליטאים ושליש לספרדים.

אלא שכאמור גם בן גביר וחברים במפלגתו רוצים לקחת חלק במינויים, אך לא ברור אם יקבלו. במקביל, ב'דגל התורה' דורשים לקחת חלק בהסכמות מראש, אם יש כאלה.

במפלגה הליטאית חוששים כי כחלק מהסיכום בין דרעי לסמוטריץ' שתיק הדתות יהיה בידי הראשון, השניים יסגרו בניהם את יתר הדברים ויישארו אותם בחוץ בסוגיות כמו מינוי הרב הראשי - ובשל כך הם דורשים להיות חלק מההסכם.

שר הדתות עוצמה יהודית ש"ס מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד