כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לא נשבר"

מתקפת טילים בקייב הפילה את כל החשמל

טילים רוסיים הרסו את החשמל באזור קייב והרגו לפחות שלושה בני אדם בבירת אוקראינה. התקיפות גרמו להפסקות חשמל ברחבי המדינה. בין ההרוגים צעירה בת 17, לפחות 11 תושבי קייב נפצעו

מתקפת טילים בקייב הפילה את כל החשמל
ראש עיריית קייב על רקע הריסות בעיר צילום: באדיבות המצלם

העיר קייב היא אחת המטרות העיקריות של התקפות טילים מצד רוסיה על מתקני אנרגיה שמנתקים את החשמל באזורים רבים, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי אוקראינה תבנה מחדש את התשתיות שניזוקו בתקיפות האוויריות של רוסיה ביום רביעי ושיבח את רוח עמו. "נחדש הכל ונעבור את כל זה כי אנחנו עם בלתי שביר", אמר.

לאחר התקיפות הודיעה ארה"ב כי היא שולחת עוד תחמושת בשווי 400 מיליון דולר לאלאוקראינה. ארה"ב שולפת את הציוד מהמלאי שלה כדי את התמיכה לקייב מהר ככל האפשר, כאשר רוסיה ממשיכה למקד את מקורות האנרגיה של אוקראינה והחורף מתחיל.

כולל הסיוע האחרון, ארה"ב נתנה יותר מ-19 מיליארד דולר בנשק וציוד אחר לאוקראינה מאז תקפה רוסיה ב-24 בפברואר. חבילת הסיוע החדשה תינתן באמצעות אישור מיוחד המאפשר לפנטגון לקחת נשק מהמלאי שלו ולשלוח אותם במהירות לאוקראינה.

לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתקיפות אוויריות רוסיות על בירת אוקראינה קייב ביום רביעי, כולל ילדה בת 17, אמר ראש העיר ויטלי קליצ'קו. לדבריו, לפחות 11 תושבי קייב נפצעו. כל אזור קייב היה ללא חשמל ביום רביעי לאחר תקיפות אוויריות רוסיות שכוונו לתשתיות קריטיות, כך אמר אולקסיי קולבה, ראש הממשל הצבאי האזורי. ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, פרסם כי אספקת המים נותקה.

התקיפות מצד רוסיה הגיעו לאחר שהאיחוד האירופי הכריז על רוסיה כמדינה נותנת חסות לטרור. המהלך, שהוא בעיקרו סמלי, הגיע בגלל התקיפות הצבאיות של מוסקבה על מטרות אזרחיות כמו תשתיות אנרגיה, בתי חולים, בתי ספר ומקלטים.

אין השפעה להחלטה, האיחוד האירופי כבר הטיל סנקציות חזקות על רוסיה. בתגובה אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי הוא מברך על ההחלטה וקרא לרוסיה "להיות מבודדת בכל הרמות".

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב הפסקות חשמל ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד