י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בדקה ה-90: תמיכה מפתיעה בישראל פרוש

גדולי ישראל ביקשו והרב אליעזר בן דוד, רבה של קהילת 'אור האמת' באלעד, הודיע על תמיכתו במועמד האשכנזי

פרוש מקבל ברכת הגר"ח. צילום: אלי קובין
פרוש מקבל ברכת הגר"ח. צילום: אלי קובין

המועמד לראשות העיר אלעד, ישראל פרוש, זוכה היום (ב) לתמיכה מפתיעה מכיוונו של הרב אליעזר בן דוד, רב קהילת 'אור האמת' בעיר. הרב, שעד היום נמנע מלהתערב בפוליטיקה, פרסם את חתימתו על מכתב התמיכה הבוקר. מדובר בקהילה המחזיקה מוסדות בהם לומדים אלפי תלמידים בבתי ספר, תלמודי תורה ישיבות וכוללי אברכים.

תמיכתו של הרב ניתנה לאחר מכתב מיוחד ששיגרו אליו גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, ובו כתבו כי למרות שהם יודעים שאין דרכו להתערב בבחירות, הרי שמאחר "והרבה גופי תורה תלוין בבחירות אלו, ויש בהן ממש אפשרות לשנות את כל העיר לטובה", הם מבקשים כי "הפעם זה שונה, ועל כן יורה לנשמעים לו לפעול ולהפעיל למען המועמד הר' ישראל פרוש שיחי'".

על אותו מכתב השיב הרב בן דוד כי "זה עשרות בשנים שהוא נוהג על פי הדרכתם של גדולי ישראל", ו"בטוחים אנו שצדיק גוזר והקב"ה מקיים", וצרף את חתימתו.

במטה קריספל מגיבים ואומרים כי "הרב בן דוד אינו מתערב בפוליטיקה, לא בארצית ולא במקומית, מזה עשרות שנים", וכי הם בטוחים שכך הוא נוהג גם כעת. "צוריאל ויקטור קריספל היה אצלו ערב עזיבתו את ארץ הקודש, ובירכו להצלחה במערכה. הרב ביקש ממנו לחדש את ימיו כקדם ולחזור לחברותא איתו כפי שנהגו בקדנציה בה היה קריספל ראש המועצה".
אלעד תמיכה בן דוד הגראי''ל מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד