כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שישה מ'עצורי ניו יורק' שוחררו למעצר בית

פרשת סחיטת סרבני הגט: שישה מהחשודים שוחררו בערבויות גבוהות - עד לסכום של 5 מיליון דולר לאחד

שוטר בניו יורק. צילום: קובי הר צבי
שוטר בניו יורק. צילום: קובי הר צבי

שישה מתוך עשרת היהודים החרדיים שנעצרו לפני שבועיים בברוקלין, במסגרת פרשיית סחיטה והתעללות בסרבני גט - שוחררו ביום שישי בערבות למעצר בית. יתר העצורים טרם הצליחו לגייס את דמי הערבות, שנעו בין חמש מיליון לחמש מאות אלף דולר.

כזכור, הפרשה החלה בפשיטה שערכה סוכנות ה-אף.בי.אי על ביתם של שני רבנים במונסי ובניו יורק, ובמהלכה נעצרו השניים. לחר חקירה נעצרו שמונה יהודים חרדים נוספים, בחשד להתעללות וסחיטת גט מבעלים סרבני גט.

אחד הבעלים, שהוכה באופן אכזרי על ידי עושי דברם של הטוען הרבני הרב מנדל אפשטיין מפלטבוש והרב וולמארק ממונסי, התלונן על כך. בעקבות התלונה, שיגר האף.בי.אי לרב אפשטיין זוג סוכנים שהתחזו לאישה מסורבת גט וידיד. השניים תיעדו את מהלך הענינים, שוחחו עם המוציאים לפועל ואף תיעדו את הסכום האגדי שנדרשו לשלם עבור הגט.

השוטרים עצרו את הרבנים ושמונה מעושי דברם למשך שבוע שלם, ואף סירבו לשחררם בערבות. רק ביום חמישי האחרון שוחררו הרב אפשטיין והרב וולמארק למעצר בית כולל אזיק אלקטרוני בערבות גבוהה - הרב וולמארק בערבות של חמש מיליון דולר בנכסי דלא ניידי, והרב אפשטיין בערבות של מליון וחצי דולר בנכסי דלא ניידי.

ביום שישי שוחררו ארבעה חשודים נוספים שנאלצו להפקיד דמי ערבות גבוהים אף הם: יע4קב גולדשטיין הפקיד מיליון דולר, משה גולדשטיין - חמש מאות אלף דולר, וסכום זהה גם לאברהם גולדשטיין ולשמחה בולמש.

בערב שבת הצליחה הקהילה בקראון-הייטס לגייס את דמי הערבות עבור הדיין הרב שלמה שוחט, תושב המקום ששימש כעד בעת מתן הגט ולא ידע במי ובמה מדובר. קבוצת עסקנים מקומית הקימה עבורו בשבת האחרונה מגבית בשישים בתי כנסת - עבור הוצאות המשפחה והמשפט, ורבים אף הגיעו בשבת לביתו - שם היה כבול באזיק אלקטרוני - לעודדו.
גט עצורים שחרור מכות אף.בי.אי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד